آرشیو سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷، شماره ۳۲۹۶
حوادث
۱۱

پنج قاره

اسیدپاشی روی مشتریان کافه ای در پاریس

زنی بی خانمان در پاریس روی مشتریان یک کافه اسید پاشید. در این حادثه شش نفر زخمی شده اند. به گفته پلیس، این زن با بطری اسید به کافه نزدیک شد و آن را روی مشتریانی که در فضای باز نشسته بودند، ریخت. مصدومان برای معاینه و جلوگیری از خطرات بعدی بستری شده اند. این زن بازداشت شد. انگیزه وی فعلا مشخص نشده است. تحقیقات اولیه پلیس حاکی از آن بود که همه در این محله زن را می شناسند و از بیماری روانی او مطلع هستند.

سقوط اتوبوس حامل تیم فوتبال جوانان پرو به رودخانه

اتوبوس حامل تیم فوتبال جوانان پرو در مسیر کوهستانی، به داخل رودخانه سقوط کرد که در پی آن 11 نفر زخمی و هفت نفر کشته شدند. این حادثه در شهر «چاچاپویاس»، در پی ازدست دادن کنترل اتوبوس از سوی راننده رخ داد. مطابق گفته پسه، بیشتر مجروحان نوجوان بودند که در بیمارستان بستری شدند و فقط دو نفر از آنها با بهبود وضعیت شان از بیمارستان مرخص شدند. وزیر بهداشت این کشور گفت 10 جوان 13 الی 14ساله و یک زن نیز در میان 11 قربانی این حادثه مشاهده شد.

قاچاق قرص های مخدر در شکلات

سازمان اطلاعات اردن از کشف یک بار حاوی چهار میلیون قرص مخدر که در شکلات جاسازی شده بودند، خبر داد. در خبر منتشرشده از سوی سازمان امنیت اردن آمده است: قاچاقچیان مواد مخدر سعی داشتند آن را از طریق مرز «نصیب جابر» از سوریه به اردن منتقل کنند. قرص های مواد مخدر در شکلات مخفی شده بود. در این خبر آمده است: ماموران گمرک در همکاری با سازمان اطلاعات و بخش مبارزه با مواد مخدر در مرز جابر مقدار زیادی مواد مخدر توقیف کردند. تعداد قرص ها به بیش از چهار میلیون عدد می رسید که در شکلات مخفی شده بود. طبق اطلاعات سازمان اطلاعات، ماموران امنیت به راننده کامیون مشکوک شدند. او سعی داشت اسناد بار را در منطقه مرزی تکمیل کند. ماموران کامیون را بازرسی و شکلات ها را پیدا کردند. به نظر می رسد این کامیون قرار بود از اردن به کشورهای دیگر برود. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.