آرشیو شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۳۶
جهان
۲۲

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه دفع شد

پس از آنکه خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی اعلام کرد، سوریه با استفاده از سامانه اس 300 حملات هوایی عصر پنجشنبه رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را دفع کرده است، یک نظامی عالیرتبه ارتش سوریه این خبر را تایید اما اعلام کرد، یگان های دفاع هوایی سوریه بدون استفاده از سامانه موشکی اس 300 بیشتر این حملات را دفع و یک جنگنده اسرائیلی را ساقط کردند.

به گزارش ایسنا، این منبع که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: اهداف دشمن در حملات اخیر با استفاده از تجهیزات قدیمی تر یگان های دفاع هوایی سوریه شامل سامانه های ضدهوایی و موشک های سام به دقت هدف گیری و سرنگون شدند.

به گزارش الجزیره، وزارت دفاع سوریه نیز با تایید وقوع این حمله هوایی از سوی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، توانسته «حمله نیروهای متخاصم» را در آسمان منطقه الکسوه در حومه دمشق ناکام بگذارد و یک جنگنده مهاجم را نیز سرنگون کند. البته ارتش رژیم صهیونیستی، سرنگونی جنگنده خود توسط پدافند هوایی سوریه را تکذیب کرده است. حملات متوالی عصر پنجشنبه جنگنده های رژیم صهیونیستی بر فراز قنیطره و حومه جنوب غربی دمشق و حومه غربی درعا بود.

این اولین حمله رژیم صهیونیستی پس از سرنگونی هواپیمای ال 20 روسیه در تاریخ 17 سپتامبر گذشته و تصمیم مسکو برای دادن سامانه دفاع موشکی اس 300 به سوریه است.