آرشیو شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۶۲
اخبار کشور
۱۱

یک هزار مگاوات برق تجدیدپذیر در مدار قرار می گیرد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر گفت: تا پایان امسال به تولید یک هزار مگاوات برق تجدیدپذیر در مدار مصرف دست می یابیم که این میزان اکنون 650 مگاوات است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی رجبی مشهدی در کنفرانس شبکه های هوشمند انرژی اظهار داشت: نیاز آینده هوشمندسازی شبکه برق، ورود چهار هزار مگاوات توسط نیروگاه بادی و خورشیدی جدید است که تحقق آن نیازمند یکپارچگی، کنترل تولید و ذخیره سازی است.

وی تاکید کرد: بیش از 2 هزار مگاوات مولد تولید پراکنده به مدار خواهد آمد که آن هم نیازمند مدیریت و کارکرد در شرایط جزیره ای است.

رجبی مشهدی در توضیح این مسئله یادآور شد: این میزان برای خرید تابستانی سال آینده پیش بینی و قیمت های جذابی هم برای آن در نظر گرفته شده تا نیروگاه های تولید پراکنده به شبکه سراسری متصل شوند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر گفت: طبق برنامه ما باید تا 7 درصد رشد مصرف برق را تامین کنیم که نیاز سال آینده بر اساس این برنامه ریزی 61 هزار مگاوات است.

رجبی مشهدی اضافه کرد: امسال برای تداوم تامین انرژی با اقدامات مدیریت مصرف، میزان دریافت انرژی از واحدهای برق آبی 50 درصد کاهش یافته است.