آرشیو شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۳۶
ایران زمین
۲۰

دو خط خبر

به گفته «احمد سردار زاده»، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های گلستان، آیین کلنگ زنی فاز اول پروژه طبیعت گردی و گردشگری جزیره آشوراده با حضور مسئولان استانی در بندر ترکمن برگزار شد.

«ناصر حضرتی پر»، رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت: 1600 پروژه عمرانی در استان قابل واگذاری به بخش خصوصی است و طبق برنامه ریزی های انجام شده تا اواخر امسال 30 پروژه عمرانی واگذار خواهد شد.

«علی اکبر مزیدی»، مدیر پایانه مرزی ماهیرود در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به رفع محدودیت و ممنوعیت واردات کالا توسط گمرکات افغانستان در اواسط آبان ماه امسال، روند صادرات محمولات سوختی از پایانه مرزی ماهیرود به حالت عادی بازگشته است.

«سید جمال سجادی پور»، رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به اینکه این استان در تولید محصول انار رتبه چهارم کشوری را داراست، گفت: تولید 10درصد انار ایران در اختیار این منطقه است.

«مسعود تجریشی»، معاون سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: برای مقابله با شن های روان در آذربایجان غربی و شرقی قرق یک میلیون هکتار زمین انجام شده و در این زمینه کاشت گیاه در 29 هزار هکتار زمین نیز صورت گرفته است.

«دادور سهرابی»، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج گفت: سالانه بالغ بر 192 تن عسل با کیفیت و مرغوب در سطح شهرستان سنندج تولید می شود.

«جواد قدس علوی»، مدیر کل شیلات گلستان اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال 3 هزار و 200 تن صادرات میگو از استان انجام شود که میزان ارزآوری این صادرات 13 میلیون دلار خواهد بود.

«عبدالله پرتابیان»، فرماندار شهرستان سیریک گفت: بزرگ ترین بازارچه ماهی فروشان (پاچال) با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان سیریک در هرمزگان راه اندازی می شود.