آرشیو شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۳۶
اقتصادی
۵

تشکل ها

ثبات نرخ ارز عامل آرامش بازار در ماه گذشته

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه با ثبات نسبی نرخ ارز و اعمال مدیریت بهتر، آرامش بیشتری بر بازار در ماه گذشته حاکم بوده است، گفت: نظارت بیشتری باید روی کالاهای صنعتی که مشکلاتی در بازارشان وجود دارد، صورت گیرد. وی در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که فضای حاکم بر بازار را چگونه می بینید؟ گفت: در حال حاضر بازار نسبتا با ثباتی را در هفته ها و حتی ماه گذشته تجربه کرده ایم و این وضعیت و شرایط بر بسیاری از کالاها حاکم بوده است. همچنین در زمینه تامین، مشکل خاصی وجود ندارد و هیچ کمبود و نقصانی در تامین و عرضه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در بازار مشاهده نمی شود. وی افزود: در زمینه قیمت ها نیز در ماه گذشته با وجود جنگ روانی که دشمن به راه انداخته است، مشکل چندانی نداریم و می توان گفت که در زمینه تامین و عرضه کمترین مشکل را داریم. اما در برخی از اقلام بویژه کالاهای تولید صنعتی مانند لبنیات مشکلاتی را شاهدیم که بخشی از آنها به افزایش و نوسانات قیمتی در مواد شیمیایی مورد نیاز این صنعت بر می گردد، اما مسئولان باید نظارت بیشتری روی کالاهای صنعتی داشته باشند.

ترک ها تحریم های امریکا علیه ایران را قبول ندارند

سید جلال ابراهیمی دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه گفت: مسئولان و فعالان اقتصادی ترکیه در اظهارنظرهای مختلف اعلام کرده اند که تحریم های امریکا علیه ایران را قبول نداشته و اجرا نمی کنند.

وی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در 10 روز گذشته مطبوعات و رسانه های ترکیه با انعکاس مقالات متعددی از سوی مقامات صاحب نظر و فعالان سیاسی - اقتصادی ترکیه با محوریت رد تحریم های یکجانبه امریکا بر ضد مردم ایران، روبه رو بوده اند. وی اعلام کرد که آردال تاناس - رئیس بخش اقتصادی بنیاد تحقیقات اجتماعی اقتصادی ترکیه - معتقد است که «تحریم ایران در چارچوب قوانین بین المللی مورد تایید شورای امنیت نبوده و ترکیه حاضر به پذیرش تحریم های نفتی علیه ایران نیست».

همچنین خدیجه بریل دده اوغلو - وزیر سابق اتحادیه اروپایی ترکیه- نیز اعلام کرده که «به در می گویم دیوار بشنود چراکه تحریم های امریکا علیه ایران با شکست مواجه خواهد شد و بازیگران مهم اقتصاد جهان از جمله روسیه، چین با ایران همراه هستند و تحریم امریکا خنثی می شود.»