آرشیو شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۳۶
حوادث
۱۹

کلاهبرداری مهندس قلابی به بهانه ازدواج

گروه حوادث/ مرد سابقه دار که با چرب زبانی پشت تلفن، چندین زن را در یاسوج فریفته و از آنها به بهانه ازدواج کلاهبرداری کرده بود، دستگیر و زندانی شد.

سرهنگ سعید بالش زر، رئیس پلیس آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این مرد با عنوان خواستگار با زنان ارتباط برقرار کرده و با معرفی خود به عنوان مهندس شرکت نفت مدعی شده بود چندین مزرعه پرورش ماهی دارد. به این ترتیب با این اطلاعات دروغین و چند بار ملاقات حضوری، اعتماد آنها را جلب کرده و از آنها با گرفتن پول، طلا و جواهرات کلاهبرداری می کرد. متهم که پس از سرکیسه کردن طعمه هایش در فرصتی مناسب متواری شده و گوشی اش را خاموش کرده بود، با شکایت زنان یاسوجی تحت تعقیب قرار گرفت.

بالش زر افزود: به دنبال اظهارات مالباختگان و ترسیم چهره فرضی متهم، اقدامات فنی و کارشناسی توسط ماموران انجام گرفت که در ادامه مشخص شد متهم دارای سوء شهرت و سوابق متعدد کیفری در زمینه کلاهبرداری است. پس از تحقیقات لازم و پیگیری های مستمر و شناسایی محل تردد متهم تحت تعقیب، کارآگاهان در عملیاتی غافلگیرانه و هماهنگ متهم را دستگیر کردند.

این مرد در بازجویی های فنی پلیس به صراحت به بزه انتسابی یعنی خواستگاری دروغین و کلاهبرداری از 10 زن در شهر یاسوج اعتراف کرد.