آرشیو شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۸۴
خبر
۶

خبر

معاون جوان وزیر تعاون منصوب شد

ایرنا : محمد شریعتمداری طی حکمی محمدجعفر کبیری را به عنوان معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب کرد. وی با انتشار پیامی در توییتر نوشت: «امروز آقای محمد کبیری به سمت معاونت تعاون، آقای میرهادی قره سید رومیانی به سمت معاون امور مجلس حقوقی و استان ها، آقای داوود کرمی به سمت مشاور ویژه وزیر و سرپرست حوزه وزارتی، آقای شاکرمی به سمت سرپرست معاونت روابط کار و خانم رضایی به سمت مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران منصوب شدند.»کبیری از مدیران جوان اصلاح طلب و دانش آموخته اقتصاد از دانشگاه تهران و شهید بهشتی با 30 سال سن جوان ترین معاون وزیر دولت محسوب می شود.وی که پیش از این مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مشاور عالی شرکت بازرگانی دولتی ایران و عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش بود، جایگزین حمید کلانتری معاون بازنشسته پیشین شد.

بانک مرکزی عراق فروش دلار به ایران را ممنوع اعلام کرد

بانک مرکزی عراق ممنوعیت فروش دلار آمریکا به شهروندان عراقی را که قصد سفر به ایران دارند ابلاغ کرد.به گزارش «ایبنا» بانک مرکزی عراق با صدور بخشنامه ای به بانک ها و صرافی های این کشور فروش دلار آمریکا به آن دسته از شهروندان عراقی که به دنبال سفر به ایران هستند را ممنوع اعلام کرد.

بر همین اساس بانک مرکزی عراق اعلام کرد، دلار آمریکا نباید برای آن دسته از کسانی که قصد سفر به ایران دارند، مهیا شود و باید ارزهای جایگزین به آنها داده شود.پیش ازاین، ایران و عراق اعلام کرده بودند که در تجارت دوجانبه از یورو و دینار عراقی برای جلوگیری از تحریم های ثانویه آمریکا علیه بغداد استفاده می کنند. موضوعی که رئیس اتاق بازرگانی ایران در راستای لغو استفاده از دلار در تجارت با عراق اعلام کرده بود.همچنین دولت آمریکا از پنجم ماه نوامبر، تحریم های جدیدی را علیه بخش انرژی و بانکداری ایران اعمال کرد و به دنبال آن بغداد موفق به کسب معافیت 45 روزه از واشنگتن به منظور واردات گاز از ایران شد. البته انتظار می رود که عراق این معافیت را تمدید کند؛ این در حالی است که تحریم های ایران، به طرز قابل توجهی به اقتصاد عراق آسیب می زند.