آرشیو یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۶۳
اخبار کشور
۳

استفاده از کتابهای کمک درسی و آموزشی در مدارس ابتدایی ممنوع شد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: استفاده از کتاب های کمک درسی و آموزشی با ابلاغ وزیر آموزش و پرورش در مدارس ابتدایی ممنوع است.

به گزارش تسنیم از سمنان، رضوان حکیم زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علاوه بر این برگزاری هر نوع آزمونی با عنوان پیشرفت تحصیلی و یا تقویت مهارت های خاص نیز در دوره ابتدایی ممنوع است.

وی گفت: هدف اصلی تربیت در دوره ابتدایی پرورش مهارت ها، خلاقیت و قوه تفکر دانش آموزان است؛ از این رو تقلیل دادن تربیت به آمادگی برای آزمون های تستی ممنوع است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از ایجاد یک کارگروه برای نظارت بر ممنوعیت به کارگیری کتابهای کمک درسی در مدارس خبر داد و گفت: با توجه به تاکید وزیر آموزش و پرورش در هر استان معاونان آموزش ابتدایی با هدایت مدیران کل آموزش و پرورش، ممنوعیت استفاده از کتابهای مذکور را پیگیری می کنند.

حکیم زاده خاطرنشان کرد: اجرای این مهم در همه مدارس دولتی و غیردولتی ضروری بوده و همه مدارس باید تابع سیاست گذاری وزارت آموزش و پرورش معاون آموزش ابتدایی باشند.

وی با بیان اینکه مدارس دولتی ابتدایی بهترین کیفیت را دارند گفت: در مدارس غیردولتی نیز باید برنامه ها همسو با سیاست ها و رویکردهای وزارت آموزش و پرورش در دوره ابتدایی باشد.