آرشیو یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۶۳
اخبار کشور
۲

در نامه ای به سازمان ملل ایران خواستار محکومیت اظهارات «پمپئو» شد

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز جمعه در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت خواستار محکومیت اظهارات غیرمسئولانه و تحریک آمیز «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا علیه ملت ایران شد.

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در این نامه به اظهارات اخیر «پمپئو» که ملت ایران را به قحطی تهدید کرده بود اشاره و تصریح کرد اینگونه اظهارات بخشی از سیاست های آمریکا برای اعمال فشار و تهدیدی عملی برای به راه انداختن جنگ اقتصادی علیه مردم ایران است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل در این نامه همچنین به اعمال مجدد تحریم های آمریکا که مانع دسترسی مردم ایران به نیازمندی های اساسی از قبیل دارو، لوازم پزشکی و درمانی شده است اشاره و تاکید کرد اقدامات کاخ سفید نمونه بارز جنایات علیه بشریت است.

در این نامه خاطرنشان شده است اقدام آمریکا در اعمال مجدد تحریم های یکجانبه علیه ملت ایران، نقض تعهدات واشنگتن تحت برجام، قطعنامه 2231 شورای امنیت و حکم دیوان بین المللی دادگستری است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل در این نامه، اظهارات «پمپئو» را نشانه دیگری از سیاست زورگویانه آمریکا برشمرد و تصریح کرد واشنگتن حاضر است علاوه بر مجازات ملت ایران، سایر کشورها را نیز به دلیل تبعیت از قطعنامه شورای امنیت تنبیه کند.

این نامه همچنین تاکید می کند همانگونه که ایران در 40 سال گذشته در مقابل زورگویی ها و اقدامات غیرقانونی آمریکا مقاومت کرده، در مقابل سیاست های غلط اخیر این کشور نیز مقاومت خواهد کرد و سربلند خواهد شد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل در این نامه از جامعه بین الملل خواست در مقابل اینگونه سیاست ها که بنیادهای سازمان ملل و چندجانبه گرایی را تهدید می کند «ایستادگی» و آمریکا را وادار به پایبندی به اصول و اهداف سازمان ملل کند.