آرشیو یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۶۳
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

به یاد شهید محمد جعفرنژاد

در حال خدمت تا لحظه شهادت

شهید محمدجعفرنژاد سال 1332 متولد شد. پدر وی کارگری ساده و کم درآمد و دارای سه فرزند بود وی در هفت سالگی در دبستان نقیبی خوی تحصیلات ابتدایی را شروع و تا کلاس ششم ابتدایی درس خواند.

برای حفظ و حراست زندگی خانواده اش که تحت تکفل خود داشت به کارگری پرداخت و در 18 سالگی به تهران رفت و در ژاندارمری استخدام شد. دوره آموزش نظام را در پادگان نوده در مدت 16 ماه به پایان رسانید و سپس با اخذ درجه گروهبان سومی به ناحیه ژاندارمری خوزستان اعزام شد و در گروهان موسیان، پاسگاه سمیده که جزو پاسگاه های مرزی ایران و عراق می باشد، به مدت سه سال انجام وظیفه نمود و در سال 54 در همان پاسگاه واقع در نوار مرزی جنوب با مزدوران عراقی درگیر شد و با داشتن جراحات بیشتر در بیمارستان دزفول بستری و بعد از التیام جراحات دوباره در پاسگاه عین خوش به خدمت و حراست از مرزبوم کشور پرداخت.

در سال 56 از خوزستان به ناحیه ژاندارمری تبریز، پادگان مشکین شهر منتقل و در سال 59 جهت ماموریت به مناطق کردستان رفت. در اواخر شهریور ماه سال 59 داوطلب به خوزستان رفت و در جنگ تحمیلی شرکت کرد و در هنگ سوسنگرد، گروهان بستان با بعثی های عراقی جنگید و پس از چند روز برای رساندن مهمات عازم اهواز شد تا به همسنگران خود مهمات برساند، در موقع مراجعت ما بین سوسنگرد و بستان در باران گلوله های توپ و خمپاره بعثیان کامیون حامل مهمات هدف گلوله قرار گرفت و منفجر شد و شهید محمدجعفر محمدنژاد همراه با هفت نفر از همرزمان خود در تاریخ 19 آذر 1359 به شهادت رسید.