آرشیو یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۶۳
حوادث
۱۰

30 هزار میلیارد تومان کالا در انبارهای کشور رها شده اند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از وجود 30 هزار میلیارد تومان کالای قاچاق ضبط شده بلاتکلیف در انبارهای کشور خبر داد.

به گزارش تسنیم از رشت ، مهرداد بائوج لاهوتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون بیش از 600 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه کاره در کشور وجود دارد که دولت برای کاهش پرداخت خسارت های تاخیر باید اجرای بخشی از این پروژه ها را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی با بیان اینکه سالانه 40 درصد خسارت بابت تاخیر در اجرای پروژه های نیمه کاره به کشور تحمیل می شود افزود: طبق برآوردها در صورت هزینه کرد و تخصیص اعتبارات لازم نیز تکمیل پروژه های عمرانی متروکه کشور به 20 سال زمان نیاز دارد.

لاهوتی فرآیند اجرای اصل 44 قانون اساسی و خروج دولت از حالت تصدی گری را بسیار ناقص و ناموفق خواند و بیان داشت: در تمام این سال ها و در راستای اجرای اصل 44 حدود 200 هزار میلیارد تومان سرمایه از دست دولت خارج شد اما تنها 6 درصد آن به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی به برنامه های ناموفق دولت در حوزه ایجاد اشتغال با وجود اختصاص بودجه 73 میلیارد تومانی به این بخش اشاره کرد و گفت: به طور مثال در حوزه ایجاد اشتغال روستایی از برنامه سالانه بسیار عقب هستیم به طوری که تاکنون تنها 20 درصد از مجموع اعتبارات مصوب جذب شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از وجود 30 هزار میلیارد تومان کالای قاچاق ضبط شده بلاتکلیف در انبارهای کشور خبر داد و عنوان کرد: جلسات زیادی برای تعیین تکلیف این کالاها و نحوه استفاده از آنها برگزار شد اما استدلال های مطرح شده تاکنون هیچ نتیجه ای در بر نداشته است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس ورود بدون ضابطه این کالاهای قاچاق به بازار را خلاف شعار حمایت از کالای ایرانی اعلام کرد و اظهار داشت: بخشی از این کالاهای قاچاق ضبط شده را که مشابه آنها در کشور تولید نمی شود را می توان با رعایت قانون و تحت شرایطی خاص وارد بازار کرد.