آرشیو یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۶۳
حوادث
۱۰

اخبار کوتاه

تخصیص ارز تامین دارو و تجهیزات

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تاکنون دو میلیارد و 700 میلیون دلار برای تامین دارو و تجهیزات تخصیص یافته است، گفت: خوشبختانه در زمینه تخصیص ارز در حال حاضر مشکلی وجود ندارد.

وجود حدود 60 هزار فرد مبتلا به ایدز در ایران

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه 10 هزار مبتلا به ایدز هم اکنون تحت درمان قرار دارند، گفت: براساس آمار سازمان بهداشت جهانی تخمین زده می شود حدود 60 هزار فرد مبتلا به ایدز در ایران وجود دارد که تقریبا 38 هزار نفر شناسایی شده اند.

600 هزار معلول پشت نوبت خدمات بهزیستی

معاون توانبخشی بهزیستی کشور گفت: براساس سامانه اطلاع رسانی بهزیستی حدود 600 هزار معلول پشت نوبت دریافت خدمات هستند که عمده آنها به دلیل دریافت مستمری است.

ریشه 30 درصد از موارد ابتلا به بیماری ایدز در مواد مخدر

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: حدود 70 درصد از زندانیان به صورت مستقیم و غیرمستقیم با مواد مخدر مرتبط هستند و از سویی نیز حداقل 30 درصد از موارد ابتلا به ایدز، ریشه در مواد مخدر دارد.

اجرای قانون جریمه مشمولان غایب تا پایان سال 97

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: قانون جریمه مشمولان غایب تا پایان سال 97 اجرا می شود و مشمولان واجد شرایط می بایست در فرصت محدود باقی مانده برای ثبت درخواست خود از طریق دفاتر (پلیس+10)

اقدام کنند.

جریمه 200 میلیونی قاچاقچی سیگار در تهران

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از جریمه دومیلیارد ریالی عامل قاچاق مقادیر زیادی سیگار خارجی در شعبه دهم تعزیرات تهران خبر داد.