آرشیو سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۶۵
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش ایران

*علی خدیور دونده 400 متر کشورمان که خود را برای حضور در رقابت های سال آینده آماده می کند، قرار است با موافقت فدراسیون اردوی یک ماهه ای را در کشور ترکیه برگزار کند. خدیور در کمپی در شهر آنکارا حضور خواهد داشت و فردین محمدزاده مربی وی هم او را همراهی می کند. تمام هزینه های این اردو برعهده سازمان ورزش کیش خواهد بود.

*شطرنج باز نوجوان ایران علاوه بر کسب مدال میز یک، به عنوان بهترین بازیکن مسابقات المپیاد جهانی معرفی شد. در اختتامیه مسابقات شطرنج المپیاد جهانی زیر 16 سال، مدال طلای میز 1 به علیرضا فیروزجا تعلق گرفت. همچنین فیروزجا با کسب 8 امتیاز از 9 دیدار و عملکرد معادل ریتینگ 2736 بهترین بازیکن مسابقات از حیث کسب امتیاز و عملکرد شد. تیم شطرنج ایران نیز در پایان دور نهم بخش استاندارد در رده پنجم مسابقات قرار گرفته بود.

*شاهین ایزدیار نماینده طلایی شنای معلولان برای شرکت در کنوانسیون بین المللی ورزشی دیشب راهی سوئیس شد. ایزدیار، به عنوان نماینده ورزشکاران پارالمپیکی به همراه مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و مریم شکوهی در این سمینار دو روزه شرکت خواهند کرد. این رویداد، شامل 18 کنفرانس و سمینار در رشته های ورزشی مختلف با 150 سخنران است که با هدف ارتقا آگاهی افراد و سازمان ها طی روزهای 14 و 15 آذر ماه در ژنو برگزار خواهد شد.