آرشیو دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۷۰
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* پشت صحنه حادثه تروریستی چابهار سفاکان سعودی و اماراتی قرار دارند. عرضم این است که چرا دولتمردان ما به ویژه دستگاه وزارت خارجه در برابر عربستان و امارات منفعل عمل می کنند. باید کاری کرد که آنها تاوان جنایت های خود را بپردازند.

5411—0918

* غربی ها تا زمانی که دنباله روی تحریم های ظالمانه آمریکا باشند نباید انتظار داشته باشند اقتصاد رو به بحران آنها ترمیم شود. آمریکا با اعمال تحریم ها سعی دارد این کشورها را مطیع خود نگه دارد و تا وقتی این مطیع بودن ادامه داشته باشد وضع همین خواهد بود.

9866—021

* رسانه های وابسته به دولت گویا میل زیادی به القای توهمات به جامعه را دارند و نمی خواهند واقعیات را به مردم بگویند، نه تنها درباره برجام بلکه حتی درباره طوفانی که در فرانسه توسط مردم به جان آمده از نظام سرمایه داری غربی به راه افتاده است…

2811—021

* نشریات زنجیره ای و حامی دولت وابستگی خود به سرمایه داری خودکامه غرب را در نحوه برخورد با اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه اثبات کردند. بایکوت چنین خبر مهمی جز از بزک کنندگان برجام از کس دیگری برنمی آمد.

3767—0919

* مدعیان حقوق بشر در اروپا با تسلیحات جنگی وارد خیابان ها شده اند و آرایش جنگی بر علیه مردمی گرفته اند که تنها، خواستار اجرای عدالت هستند!

2298—0919

* توتال فرانسه و برخی دیگر از شرکت های غربی خسارت زیادی به اقتصاد کشور زدند اما خسارتی که خودروسازان در طی این چند سال به اقتصاد کشور، سلامت جامعه و از بین بردن اعتماد به تولیدات داخلی و… مرتکب شدند نباید نادیده گرفته شود. امیدوارم هرچه زودتر مدیران انقلابی و جهادی جایگزین مدیران ناکارآمد فعلی شوند.

3152—021

* صنعت هوا و فضا را نیمه تعطیل کردند تا کدخدای ادعایی را راضی کنند ولی رژیم کودک کش آل سعود ماهواره به فضا فرستاد. اگر ما به مسیر رشد علمی ادامه می دادیم امروز ده ها ماهواره به فضا فرستاده بودیم و آماده استفاده از ثمرات آن در بخش های مختلف علمی و اقتصادی می شدیم.

کشمیری

* رئیس جمهور محترم! اتکا به بیگانه از بزرگ ترین اشتباهات تاریخی دولت شماست! شما که به این امر واقفید چرا پس از خروج شیطان بزرگ از برجام، به شیطانک های اروپایی دل خوش کرده اید؟!

7215—0915

* لطفا رئیس جمهور و رئیس مجلس به مردم آدرس غلط ندهند. نظام سلطه با تغییر دولتمردان خود تغییر پیدا نخواهد کرد ظلم، غارت و عدم تعهد به معیارهای انسانی در نظام استکبار جهانی ذاتی است. فرقی بین ترامپ و اوباما وجود ندارد. فقط روش های آنها متفاوت است.

علیمردانی

* کیهان در یادداشت روز مورخ 97/9/17 تیتر کرده که آقای روحانی چگونه بر ترامپ پیروز خواهد شد. با شناختی که از آقای رئیس جمهور و همکارانش دارم عرض می کنم پیروز شدن این آقایان بر ترامپ پیشکش فقط وضع کشور را خراب تر از آن که تا به حال کرده اند نکنند.

2770—0912

* قیمت همه اجناس در کشور دو یا سه برابر شده چرا باید تاوان تامین کسری بودجه از طریق افزایش نرخ دلار را مردم بپردازند؟ این چه طرز اداره کشور است که خیلی راحت دست در جیب مردم می کنند و پاسخگو نیز نیستند؟

محمدی

* علی رغم کاهش قیمت دلار به نصف قیمت چند ماه گذشته، متاسفانه نه تنها شاهد کاهش قیمت اجناس در بازار نیستیم که بعضا هر روز شاهد افزایش قیمت ها هم هستیم! جریمه کارساز نیست همانند سلطان های سکه و ارز باید چند نفر از برندهای معروف که علی رغم جریمه یا وزن اجناس را کاهش می دهند و یا به همان قیمت افزایش یافته می فروشند بازداشت، محاکمه و مجازات شوند.

0210— 0915 و 2805— 0916

* رژیم آل سعود وابسته به صهیونیسم با کمک اربابانش روز جمعه (97/9/16) دو ماهواره به فضا فرستاد که با موفقیت در مدار قرار گرفت! جمهوری اسلامی نیز قبل از دولت مدعی تدبیر از این توانایی برخوردار شده بود ولی دولت امید به کدخدا 6 سال است که برای رضایت او فعالیت فضایی را تعطیل کرده است!

گروسی

* سلبریتی بازی نوع دیگری از فرصت طلبی مدعیان اصلاح طلبی است که با ایجاد انگیزه کسب شهرت در افراد دارای ضعف شخصیت دنبال می شود!

1375—0916

* دولت در این چند ماه اعلام می کرد همه چیز به جای خودش برمی گردد ولی دیدیم که قیمت خودروها را تا 50 درصد افزایش داده می گوید افزایش غیرقانونی نیست! تا مدیران اشرافی در قدرت هستند مشکلی حل نخواهد شد.

داوودی

* با چهل سال سابقه کار به خاطر اجحاف تنها 18 سال دارای سابقه بیمه هستم و الان که 64 سال سن دارم حقوق بازنشستگی ام 680 هزار تومان است! مثل من هزاران نفر هستند که صدایشان هم به جایی نمی رسد. با 20 درصد افزایش حقوق مشکل من حل می شود؟! دولت و مجلس تدبیری برای این گونه بازنشستگان بکند.

1307—0905

* از آقای نوبخت بخواهید که وعده های غیرعملی ندهند و مردم را چشم انتظار نگذارند. سال گذشته قرار بود سود سهام عدالت و یارانه را با هم پرداخت کنند در شب عیدفطر با تاخیر 7 ماهه پرداخت کردند! 20 درصد افزایش حقوق کارگران را سال قبل اعلام کردند که شد پلکانی و فقط 8 درصد به حقوق ما اضافه شد! دو ماه پیش اعلام شده بود سهام عدالت نفری 175 هزار به حساب افراد واریز می شود که هیچ خبری نیست! راستی حقوق نجومی بگیران با 20 درصد افزایش به چند ده میلیون می رسد؟!

8834—0911

* اخیرا آقای نوبخت چندین بار از افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان سخن گفت. گیرم که حقوق کارمندان طبق تورم 40 درصد هم اضافه شد! ما که کارمند نیستیم چه باید بکنیم؟! کارگران و عشایر و پابرهنه ها و کسانی که به سختی قادر به تهیه نان هستند با این تورم، گرانی، بیکاری و… چه کنند؟ مگر چند درصد از جمعیت 80 میلیونی کارمند دولتند؟!

سید محسن رضایی

* مساوی بودن حقوق دو نفر بازنشسته 60 ساله که یکی با 30 سال سابقه و دیگری با 20 سال بازنشسته شده اند عادلانه نیست! مسئولان تامین اجتماعی ان شاءالله که به این بینات واقفند!

4332—0912

* مدیرعامل مترو گفته برچسب هایی از احادیث و روایات ائمه معصومین(ع) در داخل واگن های قطار نصب خواهد شد. عرض می کنیم ایشان جلوی اجرای کنسرت های مبتذل و ترویج دهنده فساد در بعضی از ایستگاه های مترو را بگیرد نصب احادیث امامان معصوم باشد برای مراحل بعد.

سوری

* فرزند جانباز شیمیایی جنگ تحمیلی هستم که در آزمون علمی دادگستری پذیرفته شدم، ولی در مصاحبه به دلیل نامعلومی رد شدم! آیا نظارت بر این نحو گزینش ها می شود؟! آیا واقعا گزینش ها و مصاحبه ها بر سبیل حق قرار دارند؟! تحمل این رفتارها وقتی سخت تر می شود که برخی می گویند شما از سهمیه جانبازان و ایثارگران بهره مندید!

شبانی داورانی - اصفهان

* متاسفانه در منطقه طلاب حوالی مفتح و علیمردانی مشهد بیش از 50 مرکز قلیان کشی فعالیت می کنند که شایسته است مسئولان امر به طور غیرمحسوس در بعدازظهرها از نزدیک اوضاع را مشاهده و بررسی کنند. چرا برخی از مردم این مراکز را مراکز فساد می نامند.

جلالی - مشهد

* مهماندار پرواز […] تاریخ 97/9/16 مشهد - تهران به خانم جوانی که با بچه شیرخوارش تقاضا داشت صندلی وی از وسط 2 مرد نامحرم به کنار خانم ها جابجا شود نه تنها کمکی نکرد بلکه اصرار داشت که آن خانم باید درمیان همان 2 مرد باقی بماند! گویا این اصرار براساس دستورالعمل بود.

8115—0915

* وضعیت سرویس های بهداشتی در اماکن عمومی و پمپ بنزین های استان گلستان اسف بار است. با توجه به ثروتمند بودن این استان مشکل به کم کاری و عدم احساس مسئولیت مسئولین استان برمی گردد.

2057—0903