آرشیو دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۴۴
حوادث
۱۹

کارگردان بانه ای و برادرش قربانی اختلاف مالی

گروه حوادث: عامل قتل کارگردان و فیلمساز بانه ای و برادرش در کمتر از 24 ساعت شناسایی و دستگیر شد.عصر جمعه گزارش کشف یک خودروی سوخته در دره جاده بانه - آرمرده در نزدیکی روستای نیزه رود به پلیس اعلام شد. شواهد اولیه نشان می داد این خودرو حامل 2 سرنشین بوده که هر دو پس از سقوط به دره و انفجار خودرو جان باخته اند.

با حضور بازپرس کشیک قتل در صحنه، تیم تحقیق نیز وارد عمل شد و بررسی ها به صورت تخصصی تر ادامه یافت. سردار علی آزادی، فرمانده انتظامی کردستان در تشریح ماجرا گفت: گرچه در بررسی های مقدماتی به نظر می رسید خودروی مورد نظر به دلایلی نامعلوم از جاده منحرف و به دره سقوط کرده و دچار حریق شده است اما از آنجا که نشانه ای از تصادف در صحنه وجود نداشت احتمال عمدی بودن این حادثه تحت بررسی قرار گرفت و اجساد توسط امدادگران از خودرو خارج و برای تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت.

پس از بررسی کارشناسان پزشکی قانونی و ادامه تحقیقات ماموران پلیس آگاهی دریافتند اجساد متعلق به دو برادر به نام های «رحیم و کیوان ذبیحی» بوده که رحیم فیلمساز و کارگردان بوده است. در ادامه مشخص شد علت مرگ آنها تصادف نبوده بلکه قبل از تصادف به قتل رسیده بودند. در ادامه کارآگاهان پس از تحقیق از خانواده و دوستان مقتولان دریافتند آنها روز حادثه به همراه یکی از دوستان شان در قهوه خانه ای دیده شده بودند. به این ترتیب مظنون شناسایی و برای انجام تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد.

آزادی ادامه داد: متهم ابتدا منکر قتل این دو برادر شد اما پس از مواجهه با شواهد و مدارک به جرم خود اعتراف کرد. براساس اظهارات متهم وی با دو برادر دوست بوده اما از مدتی پیش بر سر مسائل مالی با آنها مشکل پیدا کرده بود. بنابراین روز حادثه آنها را به قهوه خانه دعوت کرده و پس از خوراندن قرص خواب آور به مدت یک ساعت در سطح شهر گردانده بود. قاتل پس از اطمینان از بیهوشی این دو برادر آنها را به جاده بانه - آرمرده برده و پس از قتل آنها اقدام به آتش زدن خودرو کرده است. با اعترافات متهم پرونده قتل تشکیل و متهم در اختیار مراجع قضایی قرار داده شد.