آرشیو یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷، شماره ۳۳۰۵
حوادث
۱۱

پنج قاره

سقوط مرگ بار هواپیما در منطقه ای مسکونی

در حادثه سقوط یک فروند هواپیمای کوچک در شهر سائوپائولو در برزیل 14 نفر کشته و مجروح شدند. در این حادثه که عصر روز جمعه در منطقه ای مسکونی در شمال شهر سائوپائولو اتفاق افتاد، یک فروند هواپیمای کوچک سقوط کرد که در پی این حادثه دو نفر جان خود را از دست دادند و 12 نفر دیگر مجروح شدند.

مقامات محلی با بیان اینکه هفت نفر از مجروحان این حادثه از عابران پیاده بودند که به دلیل اصابت اشیا یا لاشه هواپیما مصدوم شده اند، اظهار کردند: پنج نفر از مجروحان نیز از ساکنان تعدادی ساختمان مسکونی بوده اند که به دلیل سقوط هواپیما دچار حریق شدند. گفته شده حدود 56 نیروی آتش نشان در محل حادثه حضور پیدا کرده و در مدت 20 دقیقه توانستند آتش را مهار کنند.

قتل در خانه سالمندان

مرد 81ساله به خفه کردن زنی در خانه سالمندان در ایالت «کنکتیکت» آمریکا متهم شده است. به گزارش آسوشیتدپرس، «جان جنسن» بنا بر دلایل نامعلوم اقدام به خفه کردن زنی 76ساله در خانه سالمندانی کرد. جنسن در قبال وثیقه یک میلیون دلاری آزاد شد. مقامات گفتند جنسن و آن زن، از خویشاوندان یکدیگر بودند اما این آشنایی را افشا نمی کردند و هنوز مشخص نیست انگیزه قتل چه بوده است.

قتل نوزاد 8ماهه توسط مربی مهدکودک

نوزاد هشت ماهه به دلیل خودداری از خوابیدن، به دست مربی خود به قتل رسید. قاتل که اهل مریلند آمریکاست، در دادگاه بالتیمور به جرم خفه کردن و قتل کودک هشت ماهه محکوم شد.

در این دادگاه که حدود دو ساعت به طول انجامید، مربی مهد 24ساله اعتراف کرد که عمدا دست به قتل زده است.

این حادثه در ماه می سال 2017 رخ داده و از طریق دوربین های مداربسته ضبط شده است. به گواهی دادگاه، این مربی پس از ساعت ناهار به محل نگهداری کودک مراجعه کرد و در آنجا کودک را بیدار دید که این موضوع موجب خشم وی شد و کودک را با شدت کتک زد، روی تختش انداخت و با بالش او را خفه کرد. پدر این کودک در حین شنیدن جزئیات قتل کودکش از دادگاه بیرون رفت. قاتل این کودک به گذراندن 70 سال زندان محکوم شده است.