آرشیو سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷، شماره ۴۲۴۷
سیاست
۲

صدای مخالف

سریال عبور از روحانی با پایان بندی مبهم

روزنامه جوان در مقاله ای که روز دوشنبه منتشر کرد معتقد است که اصلاح طلبان در حال عبور کامل از روحانی هستند. این روزنامه اصولگرا می نویسد: «جریان اصلاحات که در دو انتخابات 92 و 96 تمام سرمایه اجتماعی خود را در خدمت دولت روحانی قرار داد، اکنون که به دلیل مشکلات اقتصادی اخیر، این سرمایه اجتماعی در حال آب شدن است، تلاش می کند در نقش اپوزیسیون دولتی ظاهر شود که برآمده از آنهاست. رصد تحرکات اصلاح طلبان در ماه های اخیر و مرزبندی آنها با دولت برآمده از اصلاحات به شکل معناداری فزونی گرفته و به نظر می رسد، هرچقدر به ماه های پایانی سال و ورود به سال 98 (سال انتخابات مجلس) نزدیک می شویم، این مرزبندی ها صریح تر و روشن تر جلوه می کند. این جریان که دریافته است مادامی که عنوان شریک سیاسی دولت را یدک می کشد، نخواهد توانست در قامت مدعی و منتقد سیاست های پر اشکال دولت موجود در انتخابات مجلس 98 و ریاست جمهوری 1400، عرض اندام کند، از این رو در شیبی ملایم تصمیم گرفته است برای رهایی از این مخمصه به نقد سیاست های دولت بپردازد. از این رو «نقد سیاست های دولت در عین حمایت کلی» اسم رمزی است که برای ورود به این مرزبندی انتخاب کرده اند.»

جوان در حالی از این عبور حرف می زند که در همان روز بهزاد نبوی در روزنامه سازندگی گفته بود: «همه میانه روهای اصلاح طلب و اصولگرا باید متحد شوند، وگرنه مجلس 98 و ریاست جمهوری 1400 را می بازیم.»

راه اندازی کمپین علیه CFT

وب سایت رجانیوز در یادداشتی تلاش می کند شرایطی برای رای نیاوردن دوباره لایحه CFT را در مجلس فراهم کند. در همین رابطه این سایت از مردم شهرستان ها خواسته تا کمپینی علیه این لوایح تشکیل دهند تا نمایندگانش تحت فشار قرار بگیرند. رجانیوز می نویسد: « در جریان تصویب CFT اگر فقط 8 نفر از نمایندگان موافق راضی می شدند که به CFT رای مثبت ندهند، این لایحه رای نمی آورد. تلاش ها نتیجه بخش است و می تواند در رای گیری دوباره CFT (در هفته جاری) منجر به پیروزی کامل یعنی عدم تصویب آن شود. بنابراین اگر 8 نفر از نمایندگان از رای خود برگردند، CFT تصویب نمی شود.»