آرشیو شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۴۸
ورزشی
۲۳

پیامی متفاوت از کی روش

فهرستی از شجاعت و شخصیت والا

کارلوس کی روش که در انتقاد از برخی چهره های فوتبال ایران ید طولایی داشته و بیانیه هایش معمولا با زبان تندی آمیخته بوده، دیروز در پیامی تازه و متفاوت که روی سایت فدراسیون فوتبال حک شد، به تمجید از مربیان نامدار فوتبال ایران پرداخت. او شاید از این طریق کوشیده باشد که در آستانه جام ملت ها نوعی وفاق ملی را در جامعه فوتبال پایه گذاری کند. در پیام جدید سرمربی پرتغالی تیم ملی آمده است: «فوتبال بازی نقطه نظرها است و ما خانواده فوتبال یاد می گیریم که در این بازی با مخالفت ها در کمال احترام و هماهنگی موافق باشیم. بنده به شخصه همیشه شجاعت دوستان همکار خود را تحسین می کنم. زمانی که آنها برای اصول و ارزش هایی که از منافع فوتبال حفاظت می کند، برمی خیزند و می جنگند. برای مثال علی پروین، علی دایی، امیر قلعه نویی، وینفرد شفر، جواد نکونام، یحیی گل محمدی، حسین کلانی، مهدی مهدوی کیا و وحید هاشمیان.» کی روش در پایان آورده است: «چنانچه اسمی می بایست در این لیست از شجاعت و شخصیت والا می آمد و نام نبردم، عذرخواهی بنده را پذیرا باشید. کارلوس کی روش.»

ناگفته نماند که در فهرست فوق طبعا نام برانکو ایوانکوویچ نیست و کی روش در حالی از حسین کلانی به عنوان یک مربی یاد کرده که این مهاجم اسبق تیم ملی هرگز کار مربیگری نکرده است.

کلاس درس کی روش برای ملی پوشان

تمرین صبح دیروز تیم ملی در ساختمان پک تبدیل به کلاس درس مستقیم ملی پوشان زیر نظر کارلوس کی روش شد. البته فقط 6 نفر (ابراهیمی، خانزاده، حسین حسینی، کنعانی زادگان، رضاییان و طارمی) در این تمرین حاضر بودند ولی مراحل مختلف گرم کردن و تمرینات کششی و سرعتی آنها و تلاش برای تمرکز، با حضور فعال کی روش در بین منتخبان و توصیه های سرمربی ایران به آنان سپری شد.