آرشیو شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۴۸
فناوری
۱۷

آموزش زبان چینی با بلندگوی هوشمند

یک تیم مهندسی زبان آموزی در چین، بلندگوی هوشمندی را طراحی و ساخته است که زبان چینی را به شیوه ای آسان و بدون کمک گیری از هیچ ابزار آموزشی، به کاربران آموزش می دهد.

به گزارش ایران آنلاین، زبان چینی یکی از سخت ترین زبان ها به لحاظ نوشتاری و گفتاری در دنیا بشمار می رود. علت این امر نیز به سیستم آموزش سنتی در این کشور باز می گردد که هم اکنون به طور گسترده ای در جای جای این کشور پهناور مورد استفاده قرار می گیرد. در این کشور پهناور آسیایی برای هر کلمه یک سمبل و نشانه وجود دارد و این امر یادگیری نوشتن و خواندن چند هزار کلمه اصلی زبان چینی را بسیار دشوار می کند. به دلیل وجود چنین سختی هایی بسیاری از افراد تمایل خود را برای آموزش زبان چینی از دست داده و برای همیشه قید آموزش این زبان را می زنند. برای حل این مشکل متخصصان در حوزه پردازش صوتی، اولین بلندگوی هوشمند در جهان (Lily) را طراحی کرده اند که کاربران بدون کمک گرفتن از هیچ کتاب یا لیست واژگان در فلش کارت، زبان چینی را آموخته و به گونه ای کاملا طبیعی به این زبان صحبت می کنند.

این سیستم هوشمند یک سیستم صوتی کنترل شده از طریق صداست که به سهولت واژگان را به کاربر می آموزد. این سیستم سخنگو، مکالمات تعاملی با کاربر را از طریق هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل کرده و سطوح آموزشی (مبتدی تا پیشرفته) را در کمترین زمان ممکن آموزش می دهد. این فناوری قادر به ترجمه کلمات و جملات در زمان واقعی بوده و اصطلاحات و تلفظ کلمات را به ساده ترین روش ممکن به کاربران آموزش می دهد. این سیستم دارای بازی های صوتی برای تکرار واژگان بوده و همزمان با آموزش در دوره های زمانی متعدد از کاربران آزمون نیز می گیرد. بلندگوی هوشمند Lily در حال حاضر در سایت ایندی گوگو با قیمتی برابر 139 دلار پیش فروش می شود. پیش بینی می شود این سیستم در ماه مارس 2019 به بازارهای جهانی عرضه شود.