آرشیو یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۴۹
سیاسی
۳

واعظی: روحانی از وعده های خود عبور نکرده است

رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به برخی گمانه های اصلاح طلبان مبنی بر اینکه روحانی از خود عبور کرده است، این امر را ایده آنان دانست و تاکید کرد که روحانی از 30 سال پیش تاکنون، همان است که بود.

محمود واعظی در گفت وگو با «تسنیم» اظهار کرد: در سال 92 هم همان رئیس جمهوری بوده و 96 هم همان بودند. این طبیعی است که در هر انتخاباتی عده ای از کسی حمایت می کنند و عده ای از فرد دیگری حمایت می کنند. اما اینکه ما در سال 96 با گروهی نشسته باشیم و با هم چیزی را به عنوان ائتلاف امضا کرده باشیم، نه در سال 92 این کار را کرده ایم و نه در سال 96.

وی با بیان اینکه در سال 96 در کنار اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری تلاش کردیم، با هم کار کردیم و ایستادیم تا این دولت انتخاب شود، افزود: بنابراین اینکه بگوییم رئیس جمهوری عدول و عبور کرده، حرف درستی نیست. خط آقای رئیس جمهوری از اول هم همین بوده است.واعظی با بیان این مطلب که روحانی همواره اعلام کرده مشی من اعتدال است و این را بارها به مدیران و استانداران اعلام کردند که مشی اعتدال داشته باشند، گفت: رئیس جمهوری از چیزی عدول و عبور نکرده است بلکه دیگران هستند (نمی خواهم جواب حجاریان را بدهم) که چنین ذهنیتی دارند.

وی با اشاره به روابط خوب رئیس جمهوری و رئیس دفتر رئیس جمهوری با بسیاری از اصلاح طلبان، تصریح کرد: البته ممکن است در این بین عده ای نظرات دیگری داشته باشند و خیلی تند باشند و ممکن است روابط خوبی با آنها نداشته باشیم.واعظی در ادامه ضمن نادرست خواندن عمل نکردن رئیس جمهوری به وعده هایش گفت: ایشان به همه وعده هایی که به مردم داده پایبند است، آنچه مربوط به دولت بوده عمل کرده و آنچه مربوط به دولت و بیرون دولت بوده در حال تعامل است که به آنها هم عمل شود.

او افزود: برخی انتظار دارند رئیس جمهوری در این شرایط خاص با این و آن دعوا کند و اختلاف به وجود بیاورد، اما وی در شرایط فعلی کشور وحدت، همدلی و تعامل را کلید عبور از شرایط تحریم و جنگ اقتصادی می داند.