آرشیو یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۹۷
فرهنگ و هنر
۳۲

حاشیه

انتقاد کیوان ساکت از مافیای پنهان در تلویزیون

تسنیم : کیوان ساکت گفت: صدا و سیما نام آهنگساز و نوازندگان را ذکر نمی کند؛ اما خواننده ای تازه کار را به برنامه های پرمخاطبش دعوت می کند تا او را مشهور کند. در نهایت هم سالن های کنسرت این خوانندگان پر از مخاطب می شود.

نقش صدا و سیما در مشهور کردن خواننده ای که شاید خیلی هم جایگاه هنری نداشته باشد، بسیار جدی است. او گفت: متاسفانه در یک سال اخیر دیده شده که صدا و سیما از خوانندگانی حمایت می کند که کمترین سابقه ممکن در عرصه موسیقی را دارند. برخی از این خوانندگان که به برنامه های پرمخاطب تلویزیون هم دعوت شده اند، حتی یک آلبوم هم منتشر نکرده بودند. وقتی این خوانندگان با آثاری که کیفیت پایینی دارند، به صدا و سیما می آیند و در برنامه های پرمخاطب جلوی دوربین می نشینند، طبیعی است که موسیقی سطحی به گوش مردم می رسد و آنها هم همین آثار را می شنوند. این آهنگساز و نوازنده تار گفت: مطمئنم که مافیای پنهانی در این کار دست دارد. قبلا هنرمندان و آهنگسازانی در صدا و سیما کار می کردند که اگر نامشان روی آلبوم های مختلف نمی آمد، آن اثر مجال انتشار پیدا نمی کرد. امروز این مساله(گروکشی) به شکل دیگری پدیدار شده است.

واکنش کارگردان «لانتوری» به توقیف فیلمش در چین

خبرآنلاین : رضا درمیشیان با انتشار متنی در اینستاگرام به خبر ممنوع شدن نمایش فیلم «لانتوری» در چین واکنش نشان داد.

کارگردان «لانتوری» درباره ممنوع شدن نمایش این فیلم در چین نوشت: «قرار بود فیلم سینمایی «لانتوری» در سینماهای چین اکران شود اما امروز پخش کننده بین المللی فیلم خبر داد که اداره سانسور چین جلوی نمایش «لانتوری» را در چین گرفته، جالب اینکه «لانتوری» قبلا در چند فستیوال چین از جمله «شانگهای» به نمایش درآمده بود و به پخش کننده گفته اند علت عدم صدور مجوز نمایش «لانتوری» در چین «لایه های پررنگ دینی فیلم» است. نکته قابل توجه اینکه مسوولان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی هم در زمان نمایش عمومی «لانتوری»، فیلم را تحریم کردند و اجازه نمایشش در سینماهای مردمی تحت مدیریتشان را ندادند.