آرشیو دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۵۰
ایران زمین
۲۰

تجلیل از خامسی پور در معارفه شهردار جدید مشهد

دومین شهردار منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی مشهد و هفتاد و هشتمین شهردار این کلانشهر طی مراسم رسمی با حضور مسئولان مختلف کشوری و استانی معرفی شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم کلیپی درباره «محمد رضا کلایی»، شهردار جدید و اقدامات پیش روی او پخش و حکم انتصاب وی توسط معاون وزیر کشور اعطا شد.«محمدرضا حیدری»، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ابتدای مراسم با تقدیر از زحمات یکساله «قاسم تقی زاده خامسی»، شهردار قبلی این شهر، گفت: شورای شهر تمام تلاش خود را برای ادامه فعالیت وی به کار گرفت و به استفساریه مجلس در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان امید داشت که این امر محقق نشد.حیدری افزود: 13 ماه گذشته اولین جلسه معارفه شورای پنجم برگزار و «تقی زاده خامسی» به عنوان شهردار منتخب معرفی شد و تصور نمی شد در چنین روزی دوباره نشست معارفه و تکریم شهردار مشهد برگزار شود، اما در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان ناگزیر به انتخاب شهردار جدید شدیم.پس از سخنرانی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد کلیپی که توسط شورای شهر و شهرداری در زمینه پاسداشت خدمات تقی زاده خامسی و نگاهی به عملکرد یکساله وی تهیه شده بود، پخش شد.

در ادامه مراسم، تکریم شهردار سابق مشهد انجام شد و هدیه اعضای شورای شهر که تابلوی قدردانی به امضای تمام اعضای شورا بود به وی اهدا شد. در ادامه نیز هدیه سرپرست استانداری خراسان رضوی و معاون توسعه و عمران شهری وزیر کشور به وی اهدا شد.در مراسم اعطای حکم شهردار جدید مشهد علاوه بر معاون وزیر کشور، سرپرست استانداری خراسان رضوی، رئیس شورای شهر مشهد و جمعی از مسئولان استانی، نمایندگان اصناف مختلف از جمله نماینده پاکبانان مشهد نیز حضور داشتند. شهرداری مشهد طی عمر 100 ساله خود 78 شهردار را از طیف ها و جناح های مختلف تجربه کرده است.