آرشیو دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷، شماره ۳۳۱۲
جهان
۷

رویداد

درخواست جدید یمن از حوثی ها

خالد الیمانی، وزیر خارجه دولت مستقر در یمن، در حاشیه مذاکرات صلح در استکهلم گفت که بندر حدیده باید در اختیار دولت این کشور قرار بگیرد و تاکید کرد که حوثی ها باید این بندر را ترک کنند. حدیده در حاشیه دریای سرخ واقع شده و بندری استراتژیک به شمار می رود.

جنبش «جلیقه قرمزها» در تونس

فعالان تونسی در بیانیه ای که در شبکه های اجتماعی منتشر شد، رسما از آغاز جنبشی به نام «جلیقه قرمزها» با هدف درخواست برای تغییرات و اصلاح در کشور خبر دادند. همچنین یک چهره سیاسی در تونس فاش کرد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در سفری که به تازگی به این کشور داشت، تیمی از همراهان خود را با هدف تاثیرگذاری و ضربه زدن به انتخابات آتی تونس در این کشور باقی گذاشت.

ارائه 3 طرح از سوی عباس

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از طرح های خود برای سه طرف حماس، اسرائیل و آمریکا گفت و از تصمیم خود برای انحلال شورای قانون گذاری در آینده ای نزدیک خبر داد. او گفت: آنچه ما از آمریکا می خواهیم این است که از تصمیم خود برای انتقال سفارت به قدس صرف نظر کند زیرا این اقدام اشتباه است، همچنین ما از واشنگتن می خواهیم توقف کمک ها به آنروا را لغو کند زیرا این نیز اشتباه است و واشنگتن اعلام کند که راه حل تشکیل دو کشور بر اساس مرزهای 1967 میلادی تنها راه حل است.