آرشیو دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷، شماره ۳۳۱۲
حوادث
۱۱

پنج قاره

17 کشته در برخورد مرگ بار مینی بوس ها

در حادثه برخورد دو دستگاه مینی بوس در بولیوی دست کم 17 نفر کشته شدند.

بنابر اعلام مقامات محلی، در این حادثه رانندگی دو دستگاه مینی بوس که در مسیر مخالف هم در حال حرکت بودند با یکدیگر برخورد کردند و این حادثه به کشته شدن دست کم 17 نفر منجر شد.

پلیس بولیوی با بیان اینکه این حادثه در جاده ای در مسیر بین «لاپاز»، پایتخت این کشور و منطقه «اکاساچی» اتفاق افتاده، اعلام کرد: بر اثر برخورد این دو دستگاه مینی بوس تعدادی دیگر نیز مجروح شدند. پلیس در حال بررسی جزئیات بیشتر این حادثه است.

غارتگران در مکزیک 6 نفر را کشتند

اعضای یک باند غارتگر، در پی تیراندازی به یکدیگر، شش نفر را کشتند. بنابر تحقیقات اولیه پلیس، این باند غارتگر، محموله کامیون های عبوری از اتوبان را به غارت می بردند. رئیس جمهور مکزیک، «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور»، دولت قبل را در این جریان مقصر دانست که با این جرائم و خشونت ها مبارزه نکرده است و تنها تمرکز خود را روی جرائم سازمان یافته قرار داده و برقراری امنیت شهری و همگانی را به کل رها کرده بود.

وی در مصاحبه خود با رسانه های مکزیک تاکید کرده است: من روی مبارزه با جرائمی مانند قتل و دزدی که زندگی روزمره مردم را تحت تاثیر قرار می دهد، حساسیت بیش از پیش به خرج داده و با شدت هرچه تمام با آنها مبارزه خواهم کرد.

کشف جسد دختر گم شده در نزدیکی مرکز مهاجرت آلمان

با کشف جسد یک دختر 17 ساله آلمانی در نزدیکی مرکز مهاجرت این کشور، پلیس وارد عمل شد. جمعه هفته پیش، دختری 17 ساله ساکن شهر «آنکل» آلمان، به خانواده خود گفته بود که به شهر «بن»، خانه دوست خود می رود اما هرگز به آنجا نرسید. به گفته پلیس، جسد دختری کنار مرکز پناهندگی در شهر «سانکت آگوستین» پیدا شد که وسایل همراه با جسد نشان می دهد همان دختر 17 ساله گم شده است. روزنامه «ژنرال آنزیجر» به نقل از سخنگوی پلیس بیان کرد: مظنون یک جوان 19 ساله آلمانی است که دارای گذرنامه «کنیا» نیز هست.