آرشیو پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۵۳
حوادث
۲۰

رئیس پلیس پایتخت: هزینه جرم برای متهمان پایین است

گروه حوادث: پنجمین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان محله های تهران بزرگ با دستگیری 207 متهم و انهدام دو باند وارد کننده اسلحه پایان یافت.

سردار حسین رحیمی - رئیس پلیس پایتخت - صبح دیروز در جمع خبرنگاران گفت: از این متهمان 36 قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف شد و در مجموع دو باند وارد کننده سلاح منهدم شد.

همچنین در این طرح 13 واحد صنفی متخلف پلمب شد و به حدود 40 واحد صنفی دیگر که به محل تجمع اراذل و اوباش تبدیل شده بود نیز تذکر داده شد. از سوی دیگر 98 بوستان و 72 باشگاه بدنسازی که برخی از آنها محل تردد و حضور اراذل و اوباش بودند، پاکسازی شدند و 181 قهوه خانه مورد بازرسی قرار گرفت.

در جریان این طرح دو متهم دستگیر شدند که در منطقه عبدل آباد و بهارستان تهران اقدام به آتش زدن خودروهایی می کردند که کنار خیابان متوقف بود. یکی از این افراد به علت اختلالات روانی اقدام به آتش زدن خودروها کرده بود.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اقدام پلیس برای برقراری انضباط اجتماعی در محلات یادآور شد: باید برخوردها برای خیلی از این افراد که تکرار جرم دارند، جدی تر شود، اما هزینه جرم برای مجرمان خیلی پایین است.

پلیس مسئول دستگیری، بازجویی و تکمیل پرونده به مراجع قضایی است و ما از کار خود عقب نمی مانیم. البته جلسه هایی نیز در این باره با دادستان تهران داشته ایم. اراذل و اوباش سطح یک توسط پلیس امنیت پایتخت کنترل می شوند و به طور مرتب تذکر به آنها داده می شود و اراذل و اوباش سطح دو و سه توسط کلانتری ها و پایگاه های پلیس کنترل می شوند.

رحیمی با اشاره به مهار شدن روند موبایل قاپی در پایتخت، اظهار کرد: جرم موبایل قاپی در تهران روند رو به کاهشی به خود گرفته که این اتفاق پس از اجرای طرح های مکرر پلیس رخ داده اما باید این واقعیت را نیز به مردم بگویم که در سرقت های خرد شاهد این کاهش نبوده ایم و تلاش بر این است که در تمام نقاط تهران در حوزه برخورد با سارقان و اراذل و اوباش اقدامات جدی تری صورت گیرد.