آرشیو شنبه ۱ دی ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۸۰
حوادث
۱۰

دمای تهران فردا به زیر صفر می رود

ادامه بارندگی ها در بخش هایی از کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی امروز گستره بارش و وزش باد محدود به مناطقی از مرکز، شرق، شمال شرق و شرق سواحل دریای خزر و دامنه های جنوبی البرز می شود.

احد وظیفه با اشاره به اینکه روز یکشنبه برای سواحل دریای خزر، بارش پراکنده و در نواحی دیگر کشور آسمانی صاف پیش بینی می شود، افزود: دریای خزر طی امروز و خلیج فارس و غرب تنگه هرمز طی امروز و فردا مواج هستند.

وظیفه درباره وضعیت جوی تهران طی امروز و فردا به ایسنا گفت: آسمان تهران امروز نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی با بارش پراکنده و به تدریج کاهش ابر با حداقل دمای یک و حداکثر دمای 6 درجه سانتیگراد و روز یکشنبه صاف تا کمی ابری با حداقل دمای 1- و حداکثر دمای 6 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

اخطار هواشناسی دریایی

همچنین سازمان هواشناسی اعلام کرد که به سبب وزش باد شدید، امروز خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش بینی می شود و ارتفاع موج به حدود دو تا سه متر خواهد رسید. طی روز یکشنبه مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج و ارتفاع موج به حدودیک و نیم تا دو مترخواهد رسید. از این رو توصیه می شود طی این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک و تفریحی به عمل آید.

این سازمان همچنین برای امروز بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف در شرق مازندران، گلستان، شمال خراسان شمالی، جنوب خراسان رضوی، ارتفاعات شمال شرق سمنان، شمال خراسان جنوبی پیش بینی و تو صیه کرد درجاده های کوهستانی مناطق ذکر شده، لغزندگی معابر و کاهش دید پیش بینی می شود لذا هموطنان با خودروی مجهز به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی اقدام به مسافرت کنند و سازمان ها و نهادهای مسئول اقدامات لازم را به عمل آورند.