آرشیو دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۸۲
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* اگر قوه قضائیه در محاکمه مفسدین اقتصادی به محاکمه سرشاخه ها به طور جدی بپردازد، حساب کار دست مفسدین خواهد آمد که خط قرمزی در برخورد با مفسدین دانه درشت یا ژن خوب و… از سوی قوه قضائیه وجود ندارد و قوه قضائیه نقش بازدارنده پیدا خواهد کرد.

9891—0918

* در فتنه های سیاسی سال های 78 و 88 و همچنین فتنه سیاسی- اقتصادی سال 97 فقط با مهره های میانی برخورد شده و می شود در حالی که برای ریشه کن شدن اساس فتنه باید ابتدا و قبل از هر چیز با مهره های اصلی برخورد صورت گیرد.

0594—0912

* جا دارد روسای چند بانک که رشوه های یک مفسد اقتصادی مثل درمنی را قبول و دریافت کرده اند نیز به شدت مجازات بشوند. تا این زمینه های فساد وجود دارد مفسدین کار خودشان را می کنند.

0220—0935

* چرا به جای برخورد با نماینده خاطی به دنبل برخورد با ارباب رجوع وظیفه شناس یا مامور و کارمند وظیفه شناس هستند؟ واقعا باید به حال چنین نمایندگان محصول «تکرار» تاسف خورد!

3991—0938

* مگر مسئولان وزارت آموزش و پرورش خبر ندارند که چه تعداد مدارس غیراستاندارد و با وسائل گرمایشی غیراستاندارد در کشور وجود دارد که قبل از وقوع حادثه تدبیری نمایند؟! حتما باید جان چند خردسال و نوجوان معصوم از دست برود که برای رفع مشکل اقدام شود؟! هم دولت و هم وزارت آموزش و پرورش در چنین حوادثی مقصرند. مشکل نظارت در کشور چه در بخش فرهنگی چه در بخش اقتصادی از مشکلات جدی کشور است که امیدواریم ان شاءا… به زودی حل شود…

3949—0912 و 4648—0913

* چرا دولت به فکر سیستم گرمایشی مطمئن و ایمن برای دانش آموزان مناطقی مثل سیستان و بلوچستان نیست؟ حتما باید حادثه دلخراشی رخ دهد و چند کودک معصوم جان بسپارند تا دولت برجام زده پایش به مدارس مناطق محروم باز شود؟

7211—0990

* وقتی مطلب «مک کریستال» ژنرال آمریکایی در مورد کاریزماتیک ترین رهبران نظامی جهان، را خواندم سریع برای سردار سلیمانی صدقه ای کنار گذاشتم تا از شر حسودان درامان باشند. ان شاءا…

حسین بهبودی

* جای تعجب است آقای روحانی که به اهداف پشت پرده توافق پاریس(البته با تاخیر چند ساله) پی برده اند و اذعان می کنند که چنین پیمان هایی وحی منزل نیستند و مفاد آن توسط خود تصویب کنندگان نقض شده است چرا خودشان بر برجام بدفرجام، CFT، FATF دشمن پسند و سند 2030 پافشاری می کنند؟!

دکتر طوسی زاده

* کسانی که هم سوگند خوردند و هم قانون اساسی را نقض کردند یا دور زدند و از خطوط قرمز ترسیمی رهبری و شورای امنیت ملی و مجلس در بحث برجام عبور کردند حق ندارند برجام را پروژه نظام و رهبری معرفی کنند و از زیر بار خسارت های وارده شانه خالی کنند.

6043—0916

* هر کس یک مقدار هوش سیاسی داشته باشد می داند که هم مجلسی ها و هم دولتی ها در برجام دسته گل به آب داده اند به همین دلیل برخلاف جدیتی که در دادن تعهدات به خارجی ها داشتند قدمی در جهت منافع ملی برنمی دارند. قضیه برجام هم روزی مانند رشوه توتال خواهد شد.

5364—0912

* مجلس با نمایندگی مردم معنا می گیرد وقتی نمایندگان در پیگیری مطالبات مردم، دغدغه های اجتماعی و… نتوانند رضایت مردم را جلب کنند اما برای تصویب لوایح مشکل سازی مثل FATF، CFT یا برجام و… این قدر تلاش می کنند مجلس از معنای خودش فاصله گرفته است.

2811—021

* وزیر صنعت در دفاع از داماد رئیس جمهور گفته، انتخاب ایشان براساس سوابق و لیاقت و شایستگی اش بوده است! پس این همه کارشناس های بالیاقتی که در دولت قبل بودند و اتوبوسی خانه نشین شدند و آن خیل جوانان تحصیلکرده و خوش استعداد و دانشمندان هسته ای عزلت نشین فقط به جرم عدم وابستگی با صاحب منصبان خانه نشین شده اند و شایسته کسب منصب شناخته نشده اند؟

9770—0918

* از اینکه روزنامه کیهان در کنار افشاگری و انتقادها سخنان برحق و اقدامات مفید دولتمردان را نیز پوشش می دهد بسیار خوشحال هستم. این اخلاق پسندیده رسانه ای ثابت می کند انتقادهای این روزنامه مغرضانه نبوده و نیست. به همه شما کیهانی ها خسته نباشید و خدا قوت می گویم.

0049—0911

* خدا از برخی دولتمردان فعلی نگذرد که به عمد یا به سهو این نابسامانی اقتصادی را در کشور ایجاد کردند و موجب شدند هزینه سفر زیارتی کربلا بیش از دو برابر گذشته بشود و عملا خیلی از هم وطنان به دلیل این گرانی و ناتوانی مالی شان از سفر به عتبات عالیات محروم بشوند.

9961—0902

* بودجه سال 98 را طوری تنظیم کرده اند که به رغم افزایش اندک حقوق ها شاهد رشد مجدد قیمت ها خواهیم بود. آیا رشد جهشی قیمت ها در سال 97 برای جبران کسری بودجه دولت کافی نبوده که درصدد افزایش قیمت ها در بودجه سال آینده هم برآمده اند؟

0129—021

* بنده بلورفروش هستم، با توجه به کاهش قدرت خرید مردم در اثر گران شدن چند برابری اجناس، مغازه داران چگونه می توانند مالیات پرداخت کنند؟ کاش مجلس و دولت قبل از اینکه مالیات ها را افزایش دهند فکری به حال اقتصاد بیمار می کردند.

بابایی- تهران

* علی رغم ابلاغ مصوبه مجلس به ادارات دولتی مبنی بر واگذاری انشعابات موقت به مالکین خارج از بافت های شهری، متاسفانه متقاضیان انشعاب گاز در بومهن در طول سال گذشته، بین شرکت گاز، شهرداری، فرمانداری و دهیاری سرگردان بوده اند. لطفا مسئولان ذی ربط مشکل مردم را حل کنند.

عبداللهی

* برخی بندهای فرم ارزشیابی پایان سال فرهنگیان، آخر خلاقیت است! یعنی یک همکار فرهنگی که کتابی را مطالعه کرده، به وسیله اینترنت برای چندین نفر فرم را تکمیل می کند و برای دیگران هم علامت می زند بدین ترتیب همه آنها به خوبی و خوشی کار فرهنگی ضمن خدمت کرده اند! واقعا هدف از تکمیل فرم ارزشیابی با اینترنت چیست؟!

8521—0915

* ثبت نام کارت سوخت برای موتورسیکلت های بالای 10 سال کارکرد امکان پذیر نیست. چرا؟ صاحبان این وسیله امرار معاش بسیاری از افراد، چه باید بکنند؟! ای کاش دولت ابتدا قیمت ها را کاهش می داد و بعد به این قبیل امور می پرداخت؟! یک کارگر که وسیله امرار معاشش موتورسیکلت است چگونه قادر است 7-8 میلیون بدهد و یک دستگاه موتور سیکلت نو بخرد؟!

5602—0913

* با سیاستی که دولت تدبیر در پیش گرفته است و با توجه به تورم وگرانی فعلی بسیاری از جوانان از تشکیل زندگی هراس دارند و همین امر باعث پیری جمعیت خواهد شد. دلسوزان تدبیری بیندیشند…

9184—0910

* چرا شرکت آب در موقع خرید کنتور آب توسط مصرف کننده، در کنتور آب را تحویل مردم نمی دهد و مردم خود مجددا باید برای خرید در کنتور از بازار هزینه کنند. خود من پس از دریافت کنتور آب مبلغ 90 هزار تومان برای خرید در کنتور دادم!

طاهری - اراک

* نانوایی های سنگکی مشیریه سیصد تومان به قیمت نان افزوده اند و نان هزار تومانی را 1300 تومان می فروشند وقتی به 124 زنگ زدم گفتند دولت گفته حق ندارید به نانوایی ها بازرس بفرستید! یعنی گرانفروشی مورد تایید دولت است؟

اسدی - مشیریه

* تاکسیرانی به جای کارنامه هوشمند و به درد رانندگان افزودن، فکری به حال نداشتن معاینه فنی تاکسی های بالای 10 سال عمر کند که هر روز جریمه و توقیف می شوند یا خاک می خورند؟!

7541—0991

* کارمندان سازمان میراث فرهنگی کشور با اینکه حقوق زیر 3 میلیون تومان دریافت می کنند مشمول دریافت بسته حمایتی دولت نشده اند. مسئولین امر لااقل دلیل آن را اعلام کنند.

1758—0935