آرشیو پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷، شماره ۶۹۵۹
سیاسی
۳

دیگه چه خبر؟

مهر تایید وزیر اقتصاد بر رفتار کارمندان گمرک

■ خبر اول اینکه وزیر اقتصاد درباره اینکه گفته شده در برخورد با نماینده مجلس از سوی ماموران گمرک تخلف صورت گرفته است، گفت: کارگروهی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل و ابعاد این موضوع بررسی شد. به گزارش ایرنا، فرهاد دژپسند افزود: یکی از شبهه هایی که در این باره مطرح شده، این است که کارکنان گمرک فیلم این برخورد را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند که بررسی ها نشان داد چنین چیزی نبوده است. وی افزود: شبهه دیگر مربوط به بیرون انداختن نماینده بود که بر اساس بررسی ها مشخص شد همکاران گمرک چنین کاری انجام نداده اند بنابراین هیچ کدام از این دو شبهه ایجاد شده ربطی به همکاران گمرک نداشته است. دژپسند گفت: ماموران گمرک هیچ رفتار خارج از ضوابط و مقررات نداشته اند و بنابراین هیچ برخوردی با آنها نخواهد شد.

درخواست مصالحه مالباختگان و متهم پرونده سکه ثامن

■ خبر دیگر اینکه وکیل مدافع مالباختگان پرونده سکه ثامن گفت: ما می خواهیم مالباختگان هر چه زودتر به وجوه خود برسند و اگر پول آنها برگردانده شود رضایت می دهیم. رسول کوهپایه زاده در گفت وگو با ایسنا، با بیان این مطلب افزود: تمرکز ما روی پرداخت پول مالباختگان است و پرداخت پول هم تا زمانی که رای قطعی صادر نشود، انجام نمی شود و باید به دادگاه های بدوی و تجدیدنظر و اجرای احکام برود تا قطعی شود لذا درخواست مان این است که در مرحله دادسرا تدبیری اندیشیده شود تا بین شکات و متهم مصالحه ای صورت گیرد. وی گفت: ما می خواهیم پول‎هایی که از متهم توقیف شده به شکات برگردانده شود و مالباختگان هم ادعایی ندارند.

درخواست نامه نگاری مجلس به رهبری

■ دست آخر اینکه محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس به تازگی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: «اکنون لایحه اصلاح قانون داخلی مبارزه با پولشویی، پس از تامین نظر شورای نگهبان و تصویب نهایی آن در مجلس، در مجمع تشخیص دستخوش تغییر شده است.» صادقی همچنین در پاسخ به این پرسش ایرنا که مجلس قرار است چه برخوردی با این موضوع داشته باشد، گفت: من به عنوان نماینده مجلس این موضوع را اعلام می‎کنم. علی مطهری، نایب رئیس مجلس هم تذکر دادند. ما از هیات رئیسه و ریاست مجلس انتظار داریم که درباره این موضوع رسما به رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، نامه بنویسند و از این تداخل قوا جلوگیری کنند.