آرشیو پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷، شماره ۶۹۵۹
فرهنگی
۵

قیاس پرویز تناولی با صابر ابر از نگاه لیلی گلستان

این روزها بازار انتشار کتاب سلبریتی ها بسیار داغ است و انگار کتاب چاپ نکردن برای بازیگران نوعی ضعف محسوب می شود. با این حال شاید یکی از پرحاشیه ترین کتاب های سلبریتی ها انتشار کتاب 300هزار تومانی صابر ابر بود که واکنش های زیادی به همراه داشت. تازه ترین نوع این واکنش ها اظهارات لیلی گلستان درباره این کتاب است. او انتقادهای وارد شده به صابر ابر را غیرکارشناسی می داند و معتقد است این کتاب با قیمتی بسیار ارزان تر از آنچه قیمت واقعی آن است، عرضه شده. گلستان با قیاس قیمت کتاب پرویز تناولی و صابر ابر به ایبنا گفته: «چرا وقتی برای کتاب 25میلیونی پرویز تناولی جشن امضا برگزار کردند، سکوت کردید و الان برای کتاب 300هزارتومانی صابر ابر نگران وضع اقتصادی مردم هستید.»

او در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره قیاس این دو نفر گفته: «من تفاوتی نمی بینم. به نظر شما مخاطبان تناولی کمتر از مخاطبان ابر هستند؟ اصلا من نمی خواهم درباره حواشی این کتاب و اتفاقات جشن امضا و رفتار صابر ابر صحبت کنم؛ چراکه به نظرم این موارد چندان اهمیت ندارد و اگر من و شما نقدی داریم باید به کتاب وارد کنیم و بگوییم که کتاب چنین ایرادی دارد، نه اینکه بگردیم و از صابر چیزی پیدا و مطرح کنیم.»

این مترجم با اشاره به حاشیه های ایجاد شده در یک سخنرانی ، پیرامون مقایسه احمد محمود و نسیم مرعشی هم گفته: «من هیچ وقت نگفتم که نسیم مرعشی بهتر از احمد محمود است، بلکه گفتم نوشته های او به آثار احمد محمود پهلو می زند. به نظرم کتاب «هرس» بسیار عالی است و شاهکاری در ادبیات ماست و بزودی جهانی می شود.» گلستان در بخشی از صحبت هایش با تاکید بر اثرگذاری این کتاب گفته که به چندین نفر پیشنهاد کرده که از روی این کتاب، فیلم بسازند.