آرشیو پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷، شماره ۶۹۵۹
فناوری
۶
قاب فناوری

جلوگیری از گم شدن محتویات کیف با گجت هوشمند

گجت Adero سیستم هوشمندی است که با اتصال به کیف یا کوله پشتی کاربر، بر محتویات داخل آن نظارت کرده و در صورت گم شدن هر یک از آنها هشدار می دهد.

به گزارش «ایران آنلاین»، گجت هوشمند Adero از طریق بلوتوث با کاربر ارتباط برقرار کرده و محتویات داخل کیف را به اطلاع وی می رساند. تنها کافی است این سیستم هوشمند را بر کیف، کوله پشتی ورزشی و ساک مسافرتی خود نصب کرده و بر محتویات ثبت شده از طریق یک اپلیکیشن نظارت کنید. این سیستم تنها با فشار یک دگمه فعال شده و محتویات داخل کیف را رصد می کند. به محض نبودن سیستم یا ابزار خاصی در داخل کیف، این فناوری هشدار داده و کاربر را از نبودن آن مطلع می کند. به طور مثال کاربران می توانند این سیستم را بر کیف دستی خود نصب کرده و برچسب های مخصوص را در تلفن همراه یا لپ تاپ خود نصب کنند. چنانچه کاربر تلفن همراه خود را در مکانی دیگر جا بگذارد، این سیستم بلافاصله فعال شده و پیام هشداری را به تلفن همراه با سیستم عامل iOS، Android ارسال می کند.

در این سیستم گزینه اعلانات فعال بوده و تنها کافی است با ثبت ساعت و ابزار مورد نظر بر محتویات داخل خود نظارت کنند. چنانچه محتویات مورد نظر در زمان مشخص شده در کیف قرار نگرفته باشد این سیستم هشدار می دهد. این سیستم هوشمند دارای یک چراغ ال ای دی است. چراغ این فناوری در صورت فقدان ابزاری ضروری در داخل کیف قرمز شده و در صورت عادی بودن شرایط به رنگ سبز درمی آید. این سیستم دارای باتری قابل شارژی است که با هر بار شارژ شدن برای مدت 2 ماه عمر مفید دارد. این گجت هوشمند در حال حاضر با قیمتی برابر 120 دلار در وب سایت های عمومی به فروش می رسد.