آرشیو پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷، شماره ۶۹۵۹
ایران زمین
۱۹

کوتاه از ایران

استان کرمان اولویت اول نصب بالن ارتباطی

یک سامانه بالن ارتباطی تا اواخر فصل بهار سال 98 برای هر استان در صورت نداشتن مشکل تامین اعتبار راه اندازی می شود که ارتباطات لازم را در مواقع بحران ایجاد می کند که استان کرمان در راه اندازی این سامانه، در اولویت قرار دارد. به گزارش ایرنا، «صادق بیک پور»، مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمان افزود: راه اندازی بالن های ارتباطی مصوب شده و در مرحله تخصیص اعتبار است. دستورالعمل پیام رسانی انبوه در مواقع بحران به استانداری و مدیریت بحران ابلاغ می شود و با این آیین نامه اپراتورها باید از این مرجع دستور بگیرند که موجب آرامش اجتماعی خواهد شد.

گسل های شهری همدان بررسی می شوند

در راستای ساخت وسازهای اصولی و کاهش خسارت بلایای طبیعی، گسل های شهری همدان بررسی می شوند. به گزارش ایسنا، «حسن ربانی ارشد»، مدیرکل راه‎ و شهرسازی استان همدان اظهارداشت: با توجه به زلزله خیز بودن استان، برنامه ای برای مطالعه گسل های شهری شهرهای استان، پهنه بندی این گسل ها و ساخت وساز روی آنها آغاز شده که آزمایش آن درشهرستان نهاوند است. وی ادامه داد: اگر ارتقای کیفیت سازه را رعایت کنیم به سمتی خواهیم رفت که دیگر نگران زلزله نخواهیم شد، چرا که زلزله ترسناک نیست بلکه ساخت وساز غیراستاندارد ترسناک است. تاکید بر مطالعه و شناسایی نقشه گسل ها و حرایم شهرستان نهاوند و جلوگیری از ساخت وساز در حریم این گسل ها از برنامه های بسیار مهم آینده استان است.

واگذاری زمین به سرمایه گذاران تولید برق خورشیدی

شرایط لازم برای واگذاری زمین به سرمایه گذاران تولید برق خورشیدی در استان سمنان فراهم شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «حشمت الله عسگری» معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری سمنان گفت: در این راستا حدود 2 هزار هکتار زمین مناسب این فعالیت در استان شناسایی شده تا به سرمایه گذاران واجد شرایط واگذار شود.