آرشیو چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷، شماره ۴۲۶۰
جامعه
۱۲

سلامت

پزشکی قانونی اعلام کرد: افزایش 7درصدی مرگ ناشی از مسمومیت با قرص برنج

درهفت ماه نخست سال جاری 88 مورد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایش یافته است.

در هفت ماه نخست امسال 88 نفر در اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج 82 نفر اعلام شده بود، هفت درصد افزایش یافته است. بنابر این گزارش از کل فوت شدگان ناشی از مسمومیت با قرص برنج در 7 ماه، 58 نفر مرد و 30 نفر زن بوده اند و در مهرماه سال 97، 19 مورد فوتی بر اثر مسمومیت با قرص برنج به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است.

آلومینیوم فسفات که از آن برای ضد عفونی نمودن و جلوگیری از آفت زدگی غلاتی چون برنج مورد استفاده قرار می گیرد، به نام های تجاری مختلفی همچون کوئیک فوس (Quickphos) و سلفوس (Celphos) وجود دارد که در ایران به نام قرص برنج مشهور است. این قرص ظرف مدت 3 تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال کرده و فرد در اثر مرگی دردناک خواهد مرد. مهر

توضیح پلیس راهور درباره خودروهای جعلی پلیس نامحسوس

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره پلیس های نامحسوس جعلی در بزرگراه ها توضیحاتی را ارایه کرد.

سردار محمدرضا مهماندار درباره فیلم منتشر شده در خصوص گشت های تقلبی نامحسوس بزرگراه ها گفت: همه خودروهای گشت نامحسوس پلیس بغل نویسی شده و هیچ خودروی گشتی بدون علایم در بزرگراه ها حضور ندارد.

وی ادامه داد: اگر خودرویی بدون بغل نویسی عنوان نیروی انتظامی در کنار دو درب جلو خودرو باشد و همچنین مامور پلیس بدون لباس فرم حضور داشته باشد، قطعا تقلبی است و پلیس با آنها برخورد خواهد کرد. رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از سوءاستفاده، این علایم روی خودروها نصب شده تا مردم بدانند که خودروهای گشت نامحسوس پلیس در کنار دو درب جلو علامت پلیس را داشته و دارای چراغ ال ای دی هستند. همچنین ماموران ملبس به لباس نیروی انتظامی هستند و چنانچه غیر از این موارد فردی با عنوان پلیس نامحسوس بزرگراه به آنها مراجعه کرد، فورا با 110 تماس برقرار کنند. ایلنا