آرشیو چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷، شماره ۴۲۶۰
ورزش
۱۴

کوتاه از جهان ورزش

فرهاد شفاهی بازیکن تیم شهدای بابلسر که در برنامه نود به خاطر اظهارات مدیر فنی تیم به دست داشتن در شرط بندی متهم شده بود، با تکذیب این اتهام اعلام کرد که ماجرا را از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد کرد.

بعد از محمدرضا ساکت، علی کفاشیان هم از سمت ریاست کمیته فوتسال استعفا کرد. به دنبال استعفای علی کفاشیان از کمیته فوتسال، مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال ضمن تقدیر از زحمات ایشان در این مسوولیت در حکمی، داوود پرهیزکار را به عنوان سرپرست کمیته فوتسال منصوب کرد.

واندا نارا، همسر و ایجنت مائورو ایکاردی، مهاجم آرژانتینی اینتر، هرگونه نزدیک بودن تمدید قرارداد این بازیکن با باشگاه ایتالیایی را رد کرد.

لیونل مسی فصل گذشته موفق شد در لالیگا 34 گل به ثمر برساند و با 68 امتیاز برنده کفش طلای 2018 شود. او این عنوان را بالاتر از محمد صلاح (32 گل)، هری کین (30 گل) و ایکاردی، ایموبیله و لواندوفسکی (29 گل) به دست آورد.

الخاندرو دومینگز رییس کونمبول گفت: «از سال آینده تیم های حاضر در کوپا لیبرتادورس 161.9 میلیون دلار دریافت خواهند کرد. بیش از دو برابر جایزه نقدی امسال رقابت ها.» گفته می شود این کار با هدف نزدیک تر کردن کوپا به چمپیونزلیگ انجام خواهد شد.

در اتفاقی جالب توجه مشخص شد که جوان ترین گلزن لیگ هند، 13 سال سن خودش را کمتر کرده است. گوراف موکی بازیکن تیم جمشیدپور در لیگ هند وقتی توانست برای تیمش در لیگ هند گلزنی کند به عنوان جوان ترین گلزن این لیگ معرفی شد که با 16 سال سن موفق به این کار شده است. حالا اما مشخص شده که این بازیکن درباره سن خود دروغ گفته است و در واقع 29 سال سن دارد.

نشریه تیتان اسپورت چین چند سالی است که تلاش کرده با الگو برداری از کار فرانس فوتبال فرانسه در دادن توپ طلا، در فوتبال آسیا نیز با کمک روزنامه نگارها و خبرنگاران ورزشی بهترین بازیکن سال فوتبال آسیا را انتخاب کند. بر این اساس، فهرست اولیه 24 نفره سال 2018 که با نظر تیم کارشناسی تهیه شده، منتشر شد که در آن نام علیرضا بیرانوند و علیرضا جهانبخش دیده می شود.

پس از نمایش ضعیف سعید ملایی شاخص ترین جودوکار ایران در رقابت های مسترز چین، ملایی در جدیدترین رنکینگ المپیک با سه پله سقوط، صدرنشینی خود را از دست داد و با کسب 1283 امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت.