آرشیو شنبه ۱ دی ۱۳۹۷، شماره ۳۳۲۲
حوادث
۱۱

پنج قاره

23 کشته و زخمی در حادثه انفجار معدن

مقامات جمهوری چک از کشته شدن 13 نفر درپی انفجار متان در یک معدن زغال سنگ در شرق این کشور خبر دادند.

تخریب برخی مناطق زیرزمینی در این معدن درپی این انفجار، میدان دید را محدود کرده و مانع تلاش های امدادگران برای نجات افراد داخل معدن شده است.

علاوه بر کشته شدن 13 نفر از معدنچیان، 10 معدنچی دیگر که بیشترشان لهستانی هستند در این حادثه زخمی و مصدوم شدند.

به گزارش رویترز، این انفجار ساعت پنج بعدازظهر روز پنجشنبه به وقت محلی در 800 متری زیر زمین معدن زغال سنگی واقع در منطقه «کاروینا» در نزدیکی مرز لهستان رخ داد.

رسوایی اخلاقی کشیشان آمریکایی

در آمریکا 700 کشیش به کودک آزاری متهم شده اند. با استناد به گزارش دفتر دادستانی کل ایالت ایلینوی آمریکا تقریبا 700 کشیش کاتولیک این ایالت آمریکا در آزار و تعرض به کودکان شرکت داشته اند.

در گزارش دادستانی آمده است که 300 پیام درباره آزار کودکان از سوی کشیش ها از طریق خط تلفن ویژه دریافت شده است. بعضی از این کودک آزاری ها ده ها سال پیش اتفاق افتاده است.

بنابر نتایج بازرسی های دادستان کل ایالات ایلینوی آمریکا، اوضاع در مناطق دیگر آمریکا نیز دراین باره خیلی وخیم است. 690 شکایت علیه کشیش ها دریافت شده ولی فقط نام 185 نفر از آنها فاش شده است.

دادستانی به این نکته اشاره می کند که کلیسا شکایات قربانیان را نادیده گرفته است. به گفته دادستانی، کلیسا نمی تواند به تنهایی مسئله آزار کودکان را حل وفصل کند. بازرسی ها در مراحل اولیه قرار دارند. به گزارش اسپوتنیک، این بازرسی ها پس از انتشار خبری درباره آزار کودکان، از سوی کشیش های ایالت پنسیلوانیا آغاز شد. بیش از 300 کشیش ده ها سال به تجاوز و آزار کودکان مشغول بودند و هزاران کودک قربانی اقدامات غیراخلاقی کشیش های آمریکایی شدند.