آرشیو چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷، شماره ۶۹۶۴
بچه های کوچه پشتی
۱۶
مخترعان کوچک

دوست دارید چه چیزی اختراع کنید؟

آزمایشگاه مخفی «دکستر»

«دکستر» پسر کوچک نابغه ای است. او یک آزمایشگاه مخفی دارد که در آن مجموعه ای از اختراعاتش را نگهداری می کند.

دکستر بیشتر وقت ها در آزمایشگاه خود مشغول به کار است. آزمایشگاه دکستر درمکانی مخفی در زیرزمین واقع شده که از پشت کتابخانه اتاق خواب دکستر به آن راهی وجود دارد که یا با گفتن اسم رمز یا با جابه جا کردن یکی از کتاب های داخل قفسه که در واقع قفل آن است، درش باز می شود. کمتر کسی از وجود کتابخانه مطلع است. یکی از افرادی که از این راز خبر دارد «دی دی» خواهر بزرگتر دکستر است. آنها به طور مداوم باهم درگیر هستند. بیشتر وقت ها دی دی باعث آزار و اذیت دکستر می شود چون او همیشه دوست دارد به اختراعات و دستاوردهای دکستر دسترسی پیدا کند و بدون اجازه با آنها بازی کند. هرچند که دکستر مانع او می شود، اما باز در بیشتر مواقع خرابکاری به بار می آید و اختراعات دکستر از بین می روند و او مجبور می شود همه چیز را دوباره از نو شروع کند. با این حال گاهی هم پیش می آید که ایده ها و پیشنهادهای دی دی برای دکستر بسیار موثر واقع شوند.

«ماندارک» پسر دیگری که در همسایگی دکستر زندگی می کند نیز رقیب او است و دائم در تلاش است که نقشه های کاری دکستر را به دست آورد.

ممکن است شما مجموعه انیمیشنی دکستر را دیده باشید و شاید هم نه. نمی دانم تا چه حد به اختراع کردن علاقه دارید اما اگر دوست دارید روزی مخترع شوید، حتما از این مجموعه خوشتان می آید. راستی اگر بخواهید اختراعی بکنید، دوست دارید چه وسیله ای بسازید؟

خوب به آن فکر کنید و ببینید دلتان می خواهد چه چیزی اختراع کنید. اگر به نتیجه رسیدید، آن را برایمان بنویسید یا با شماره روزنامه تماس بگیرید و برای ما بگویید.