آرشیو پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷، شماره ۶۹۶۵
ایران زمین
۱۹

اخبار

چایکاران از هفته آینده دفترچه های خرید برگ سبز را می گیرند

مقدمات خرید تضمینی برگ سبز از چایکاران فراهم شده و دفترچه های آنها نیز صادر و از هفته آینده در اختیارشان قرار می گیرد. «حبیب جهانساز»، رئیس سازمان چای کشور درگفت و گو با ایرنا با بیان اینکه توزیع نهاده ها نیز طی امسال به تعاونی های چایکاران واگذار شده، افزود: کشاورزان چایکار به شایعات توجه نکنند؛ خرید تضمینی برگ سبز چای مانند سال های گذشته، در فصل پیش رو نیز انجام می گیرد. وی اظهار داشت: ردیف اعتباری خرید تضمینی برگ سبز چای در قانون بودجه کشور لحاظ و در ردیف 9 لایحه، 150میلیارد تومان برای سازمان چای در نظر گرفته شده است. جهانساز از چایکاران خواست به شایعات توجه نکنند و با انجام عملیات به زراعی باغ های چای را برای برداشت سال آینده آماده نمایند.دولت هر ساله مبلغ قابل توجهی برای خرید برگ سبز چای پرداخت می کند که در فصل زراعی گذشته (سال 97 - 96) 126میلیارد و 300میلیون تومان در این خصوص پرداخت کرد و این پرداخت ها همچنان ادامه خواهد داشت.

تهدید تالاب های آذربایجان غربی به واسطه آلودگی سموم کشاورزی

ورود پساب ها و سموم مازاد کشاورزی به تالاب های استان آذربایجان غربی یکی از چالش های زیست محیطی این استان است.

به گزارش مهر،«پرویز آراسته» مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: ورود سموم باقی مانده از محصولات کشاورزی به تالاب ها زمینه ساز آلودگی شدید تالاب ها شده که در دراز مدت ضمن آسیب جدی به محیط زیست موجب خطرات بهداشتی نیز می شود.تشکل های زیست محیطی و مردم در این زمینه باید همکاری بیشتری برای رفع این معضل زیست محیطی داشته باشند.

وی در خصوص آلودگی تالاب کانی برازان نخستین سایت پرنده نگری کشور افزود: برای رفع این مشکل دو لاگون طبیعی و انسان ساخت در تالاب بین المللی کانی برازان ایجاد شده است.