آرشیو یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷، شماره ۹۴۰۲
ورزش
۱۱

خبر

نیم قرن در سوگ جهان پهلوان

فردا و در ابن بابویه شهر ری مراسم پنجاه و یکمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی بر سر مزار وی برگزار می شود.این مراسم از ساعت 9 تا 12 برگزار می شود و فدراسیون کشتی و روابط عمومی ستاد برگزاری مراسم جهان پهلوان تختی از تمامی علاقه مندان به آن پهلوان بزرگ دعوت می کنند تا در این مراسم شرکت کنند.غلامرضا تختی اولین کشتی گیر ایرانی است که موفق شد در سه وزن صاحب مدال شود. وی همچنین پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ ایران در بازی های المپیک است.غلامرضا تبلور آرزوهای یک ملت بود او سمبل تاریخ ماست مردی که درمیان مردم زیست و از میان مردم رفت و پیکرش در ابن بابویه شهر ری آرام گرفت.

پروین: حالا نوبت کی روش است

کاپیتان سابق تیم ملی گفت: با شرایطی که تیم ملی در حال حاضر دارد، امید زیادی به قهرمانی این تیم داریم.علی پروین اظهار داشت: خوشبختانه تیم ملی اردوی تدارکاتی مناسبی را داشته و توانسته با حضور هشت ساله کی روش به شرایط خوبی برسد.وی تاکید کرد: اگرچه بازی های تدارکاتی زیادی نداشتیم ولی خوشبختانه با توجه به آمادگی بالایی که بازیکنان داخلی و شاغل در اروپا دارند، مطمئن هستم این تیم می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.و امیدوارم بتوانیم پس از سال ها، جام را بالای سر ببریم.وی خاطرنشان کرد: حالا نوبت کی روش است تا به آنچه که هدفش بوده، برسد؛ هم دل مردم را شاد کند و هم بتواند به وعده هایی که داده بوده، عمل کند.

ایران، بخت نخست قهرمانی

سایت آس اسپانیا در گزارش جام ملت ها تیم ملی فوتبال ایران را یکی از بخت های نخست قهرمانی در این رقابت ها عنوان کرد. جام ملت های آسیا دیشب با دیدار امارات و بحرین در ورزشگاه زاید آغاز شد. به همین خاطر سایت آس به بررسی این رقابت ها پرداخته است. این رسانه اسپانیایی به حضور گسترده تیم های عربی، افزایش تعداد تیم ها از 16 به 24، نخستین حضور یمن، قرقیزستان و فیلیپین، دومین میزبانی امارات، دومین رقابت قدیمی بین المللی و تیم های پرافتخار اشاره کرده است.با این حال مهم ترین بخش گزارش درباره تیم هایی است که شانس قهرمانی دارند. این رسانه به ترتیب، ایران، کره جنوبی و ژاپن را بخت های نخست قهرمانی عنوان کرد.