آرشیو یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷، شماره ۹۴۰۲
شهرستان ها
۵

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان: ایجاد 300 مرکز ترک اعتیاد در سیستان و بلوچستان، حاصل تلاش سازمان های مردم نهاد است

زاهدان- خبرنگار رسالت: سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری در همایش سازمانهای مردم نهاد استان، گفت: وجود بیش از 300 مرکز ترک اعتیاد در استان حاصل پیگیری ها و تلاش های سازمان های مردم نهاد استان است.محمدهادی مرعشی گفت: علی رغم شرایط مرزی بودن استان، در حال حاضر از نظر شیوع اعتیاد به مواد مخدر در رده نهم کشوری هستیم و این در حالی است که در گذشته متاسفانه در رده اول بودیم و این مهم حاصل همراهی و همکاری و تلاش سازمان های دولتی متولی و سازمان های مردم نهاد با یکدیگر است.

مرعشی گفت: بعضی از سازمان های مردم نهاد با دغدغه مندی و حتی از زندگی شخصی خویش برای پیشبرد اهداف سازمانی شان هزینه می کنند و منتظر کمک های بخش دولتی نمی مانند. وی افزود: متاسفانه نگاه خیرین استان کمتر به سمت آسیب های اجتماعی است و خیرین محترم بیشتر در حوزه مسجد و مدرسه سازی هزینه می کنند که باید تلاش کنیم توجه خیرین کشوری را به سمت آسیب های اجتماعی استان معطوف کنیم. معاون استاندار خاطرنشان کرد: پرداخت حق بیمه و مالیات یکی از دغدغه ها و مشکلات اساسی سمن ها است که این مسئله با توجه به حداقل اعتباری که در اختیار سمن ها می باشد، اصلا توجیه پذیر نیست.