آرشیو دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷، شماره ۶۹۶۸
ایران ورزشی: ویژه جام ملت های آسیا
۱۴

بهداد سلیمی قهرمان وزنه برداری جهان: قهرمان شویم، با این وزنم به هوا می پرم!

آذین آقاجانی

بهداد سلیمی که دو دوره مدال طلای قهرمانی جهان و یک دوره المپیک را بر گردن آویخته، از جمله ورزشکارانی است که به فوتبال نیز علاقه دارد. او که به گفته خودش انتظار آغاز رقابت های جام ملت ها را می کشیده، از کی روش انتظار قهرمانی دارد.

بهداد سلیمی درخصوص جام ملت های آسیا به خبرنگار «ایران» گفت: «در این رقابت ها فقط بازی های ایران برای من جذاب است و بازی تیم های دیگر برایم چندان جذابیتی ندارد. تیم ملی ما، مربی بزرگ و فوتبالیست های خوبی دارد. ان شاءالله که بعد از این همه سال و برگزاری اردوهای خوب و امکاناتی که در اختیارشان است، بتوانند نتیجه لازم را بگیرند.» این قهرمان وزنه برداری جهان معتقد است با وجود اینکه کی روش مربی خوب و بزرگی است اما آن نتیجه ای را که باید در این سال ها با تیم ملی ایران می گرفت، نگرفته: «فکر می کنم بعد از 8 سال دیگر وقت آن رسیده که یک جام برای کشور ما بیاورد، در غیر این صورت کار مثبتی برای فوتبال ایران نکرده است.» وی با تاکید بر اینکه قهرمان شدن در جام ملت ها کاری سخت اما شدنی است، صحبت هایش را ادامه داد: «همان طور که در مسابقات جام جهانی دیدیم تیم هایی مثل ژاپن، کره، استرالیا و حتی عراق و عربستان با تیم ما همه در یک سطح هستند؛ حال هر کدام بیشتر تلاش و برنامه ریزی کرده باشد و شانس بیشتری هم داشته باشد، قطعا موفق تر خواهند بود. من فکر می کنم ایران هم اگر شرایط برایش فراهم باشد، شانس قهرمانی دارد.»

بهداد سلیمی در پاسخ به اینکه اگر تیم ملی قهرمان جام ملت ها شود، چگونه خوشحالی خود را نشان می دهد؟ با خنده گفت: «با این وزنم به هوا می پرم!» او میان فوتبالیست ها چند دوست نزدیک هم دارد: «مهدی رحمتی، هادی طباطبایی و روزبه چشمی از جمله دوستان فوتبالی ام هستند. برای روزبه دعا می کنم که در جام ملت ها بدرخشد. البته بازی همه بازیکنان را دوست دارم و برای همه آنان آرزوی موفقیت دارم.»