آرشیو سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷، شماره ۶۹۶۹
سیاسی
۲

دولت از مجمع خواست لایحه پالرمو در اولویت بررسی قرار بگیرد

معاون حقوقی رئیس جمهوری تصویب لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را گامی رو به جلو توصیف کرد و گفت: در جلسه اخیر مجمع تشخیص از جانب دولت درخواست شد تا لایحه پالرمو در اولویت قرار بگیرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، لعیا جنیدی با اشاره به اینکه لایحه پالرمو روی میز مجمع تشخیص مصحلت نظام است یادآور شد: از صحبت های رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام هم برمی آمد که بخواهد به سرعت به این موضوع رسیدگی کند. امیدوارم در عمل هم به نتیجه خوبی برسد.

معاون حقوقی رئیس ‎جمهوری در ادامه با اشاره به تصویب لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی اظهار کرد: این قانون یکی از مجموع قوانینی است که ما برای اصلاح نظام بانکی و مجموع روابط پولی و بانکی خود به آن نیازمند هستیم.

در همین حال معاون قوانین مجلس درباره آخرین وضعیت لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته (پالرمو) در گفت وگو با دیدبان ایران گفت: چنانچه لایحه پالرمو به تصویب برسد ضرب الاجلی که از سوی FATF برای تصویب لوایح چهارقلو تعیین شده، در مورد لایحه پالرمو رعایت می شود. وی درباره آخرین وضعیت لایحه CFT با بیان اینکه لایحه مذکور با مشکلاتی مواجه است، تصریح کرد: لایحه مذکور هم اکنون در کمیسیون امنیت مطرح است ولی با توجه به تعطیلی مجلس در هفته آینده و ایرادات زیاد شورای نگهبان مشخص نیست که چه زمانی تعیین تکلیف می شود.

میرمحمدصادقی در پاسخ به اینکه با توجه به فرصت کوتاه تا پایان مهلت 4 ماهه FATF آیا امکان تعیین تکلیف آن در این مدت زمان وجود دارد، گفت: دو لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی تعیین تکلیف شده، لایحه پالرمو هم تا زمان تعیین شده به نتیجه می رسد اما درباره لایحه CFT مشخص نیست که آیا تصویب آن قبل از ضرب الاجل تعیین شده خواهد بود یا خیر. اکنون زمان برای قضاوت کمی زود است.