آرشیو سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷، شماره ۶۹۶۹
سیاسی
۳

آیت‎الله مکارم شیرازی: عده ‏ای می‎خواهند مردم را مایوس کنند

آیت‎الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، تکیه به توانمندی‎های داخلی را ضامن حفظ اقتدار کشور دانست و گفت: به هر میزان به داخل و توانمندی‏ های خودمان متکی باشیم به نفع ما است. به گزارش دفتر آیت‏ الله مکارم شیرازی، وی در دیدار فرمانده و مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) افزود: در صورتی که متکی به خارج باشیم، دچار مشکل خواهیم شد. خارجی‎ها اگر ببینند منافع شان در خطر است ما را تنها می‏ گذارند، رها می‎کنند و می‎روند.

وی با تاکید بر اهمیت مساله اقتصاد، گفت: امروز جنگ اقتصادی از جنگ نظامی هم فراتر رفته، دشمن بعد از آنکه از گزینه نظامی ناامید شد، به مسائل اقتصادی دلبسته است و می‎خواهد در این عرصه ما را دچار مشکل کند و به عقیده باطل خود ما را پای میز مذاکره بکشاند. این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: عده‏ ای می‎خواهند مردم را مایوس کنند، ما باید در مقابل در جامعه به صورت صحیح امیدآفرینی کنیم، اگر تخم یاس پاشیدند و مردم را مایوس کردند، زحمات و فعالیت‏ های ما به جایی نخواهد رسید. البته اکنون مردم در فشار هستند و باید با تبیین درست خدمات، فعالیت ‏ها و دستاوردها کاری کرد که مردم امیدوار باشند.

آیت‎الله مکارم شیرازی همچنین مراقبت نسبت به نفوذی ها در بخش‎های مختلف جامعه و دستگاه ها را یک اصل مهم عنوان کرد و افزود: افراد نفوذی با اختلاس ها و سوء استفاده ها یک تشکیلات را بدنام می‎کنند؛ در کشور ما در این خصوص مراقبت لازم نمی‎شود. وی با اشاره به مشکل موسسات مالی و اعتباری، نداشتن مراقبت و نظارت کامل در این خصوص را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این خصوص مراقبت لازم انجام نشد و بعد که سرمایه های مردمی را هدر دادند تازه به فکر چاره افتادند؛ امیدواریم در آینده این کارها تکرار نشود.