آرشیو سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷، شماره ۶۹۶۹
فناوری
۱۷

اندازه گیری pH پوست با حسگر هوشمند

کمپانی لورئال از جدیدترین محصول فناورانه خود در نمایشگاه CES 2019 رونمایی کرد. این محصول اولین حسگر هوشمند در جهان بشمار می رود که با قرار گیری بر ساعد کاربران، مقدار PH پوست را در کمترین زمان ممکن اندازه گیری کرده و محصولات سلامت و زیبایی متناسب با وضعیت پوست را به کاربر پیشنهاد می دهد. به گزارش ایران آنلاین، این سنسور هوشمند با نام تجاری La Roche-Posay طراحی شده و بنا به ادعای این کمپانی متعهد شده تا پیشرفت های علمی در حوزه سلامت و زیبایی پوست را به طور مستقیم و بدون نیاز به حضور متخصصان پوست و مو به کاربران ارائه دهد. این حسگر کوچک و منعطف برخلاف روش های قبلی اندازه گیری pH پوست که با نمونه عرق بسیاری مشخص می شد، کمترین میزان عرق را از طریق شبکه ای از میکروکانال ها جذب کرده و در عرض 15 دقیقه نتیجه را به کاربر اعلام می کند. تنها کافی است کاربر این سنسور هوشمند را به ساعد خود چسبانده و آن را بین 5 تا15 دقیقه نگه دارد تا مرکز این سنسور رنگی شود.

این حسگر هوشمند با کمک یک الگوریتم پیشرفته از کمترین میزان عرق بدن نمونه برداری کرده و مقدار pH پوست را اندازه گیری می کند. اطلاعات و داده های ثبت شده توسط این حسگر به تلفن همراه کاربران با سیستم عامل های Android و iOS ارسال می شود. این حسگر همزمان با ارائه اطلاعات مورد نظر، مناسب ترین و بهترین محصولات سلامت و زیبایی را به کاربر ارائه می کند.

به گفته محققان این کمپانی، اندازه گیری pH بخصوص در فصول مختلف برای کاربران امری ضروری و اجتناب ناپذیر بشمار می رود، چرا که بر هم خوردن تعادل این فاکتور مهم، سلامت پوست را به خطر انداخته و با تشدید عوامل محیطی می تواند واکنش های التهابی از جمله خشکی، اگزما و… را ایجاد کند.

بسیاری از متخصصان پوست با مشاهده این فناوری ابراز شگفتی کرده و این حسگر هوشمند را ابزاری الهام بخش برای اتخاذ عادت های بهداشتی سالم برای تمامی کاربران معرفی کردند؛ فناوری که به یقین دنیای مراقبت و سلامت پوست را در سال 2019 به چالش خواهد کشید.