آرشیو سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷، شماره ۶۹۶۹
رسانه
۱۵
برترین هشتگ ها

از آنگلا مرکل تا نانسی پلوسی

نخستین بار عبارت «هشتگ» به منظور نامگذاری گروه ها و موضوعات در تالارهای گفت وگوی اینترنتی مورد استفاده قرار گرفت و سپس شبکه اجتماعی توئیتر در سال 2007 میلادی آن را به صورت رسمی به عنوان یک برچسب اینترنتی با نماد # به کار برد تا امکان جست وجوی سریع و آسان کلمه و عبارات مورد نظر کاربران فراهم شود و آنها در کوتاه ترین زمان بتوانند موضوعات مورد نظر خود را دنبال کنند. هشتگ ها هم اکنون در زبان های مختلف در شبکه های اجتماعی متفاوت به کار برده می شوند و در اینجا محبوب ترین هشتگ های توئیتر طی یک هفته گذشته آورده شده است.

#GermanPoliticians

هفته گذشته اطلاعات شخصی بزرگ ترین سیاستمداران آلمان از جمله «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور به سرقت رفت و در شبکه های اجتماعی منتشر شد. این اتفاق توجه کاربران اجتماعی را برانگیخت تا عبارت مذکور در بین هشتگ های هفته گذشته ترند شود.

#BanjoMengUSA

وزارت خارجه امریکا از شهروندان این کشور خواست برای سفر به چین احتیاط بیشتری داشته باشند. اطلاعیه این سازمان در پی بالا گرفتن تنش های میان واشنگتن و پکن پیرامون بازداشت «بانجو منگ» از مدیران شرکت هوآوی و دستگیری دو شهروند کانادایی در چین صورت گرفت.

#NorthKoreaUSA

هفته گذشته وزیر خارجه امریکا اعلام کرد احتمال ملاقات «دونالد ترامپ» و «کیم جونگ-اون» وجود دارد و مذاکرات مجدد رئیس جمهوری امریکا با رهبر کره شمالی این هشتگ را مورد توجه کاربران اجتماعی قرار داد.

#NancyPelosi

«نانسی پلوسی» نماینده مجلس امریکا از ایالت کالیفرنیا به عنوان رئیس جدید مجلس نمایندگان این کشور انتخاب شد. او هم اکنون سومین شخص قدرتمند ایالات متحده محسوب می شود و همین اتفاق موجب شد نام وی به یکی از محبوب ترین هشتگ های هفته گذشته تبدیل شود.

#NorthKorea

هفته گذشته اعلام شد «جو سونگ-گیل» کاردار سفارت کره شمالی در رم پایتخت ایتالیا به همراه خانواده خود ناپدید شده است. این اتفاق توجه کاربران اجتماعی را به خود جلب کرد.