آرشیو یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷، شماره ۳۳۳۵
جهان
۷

رویداد

نظر ترامپ درباره استیضاح

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در توییتی به تقاضای نمایندگان دموکرات کنگره برای استیضاح خود پاسخ داده و نوشت، موفقیت او در ریاست جمهوری تنها دلیلی است که دموکرات ها می خواهند «از دست او خلاص شوند» و تنها به دلیل «بیش از حد خوب بودن» عملکردش می خواهند او را از ریاست جمهوری کنار بگذارند. اما نانسی پلوسی، رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا، با مخالفت با طرح استیضاح در وضعیت کنونی، آن را گزینه ای «تفرقه آمیز» دانست.

افشای محل نگهداری قاتلان خاشقجی

«مجتهد»، فعال سیاسی و کاربر معروف عربستانی، در توییتر فاش کرد، تمامی کسانی که در قتل جمال خاشقجی دست داشتند (به جز سعود القحطانی) درحال حاضر در ساختمانی متعلق به دستگاه امنیت کشور در مسیر الدمام بازداشت هستند.

اعتصاب کارکنان برخی نهادهای دولتی لبنان

کارکنان شرکت برق لبنان و کارمندان بیمارستان های دولتی و فرودگاه بین المللی در بیروت به مدت یک ساعت به دعوت اتحادیه کارگری لبنان فعالیت خود را متوقف کردند. این اعتصاب در اعتراض به عدم تشکیل دولت و وخامت اوضاع اقتصادی صورت گرفت.

سرکوب مجدد معترضان سودانی

ده ها نفر از شهروندان سودانی با برگزاری تظاهراتی از مقابل مسجدجامع «ام درمان» در نزدیکی خارطوم خواستار کناره گیری دولت شدند که نیروهای امنیتی با شلیک گاز اشک آور این تظاهرات را سرکوب کردند.

تایید فهرست اتهامات نتانیاهو

دادستان کل اسرائیل ارائه فهرست اتهام علیه نخست وزیر این رژیم را به اتهام دریافت رشوه در پرونده های روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، شرکت ارتباطات بزک و تقلب و بی اعتمادی در پرونده معروف به هزار تایید کرد.