آرشیو پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷، شماره ۶۹۷۷
فرهنگی
۵

روی خط خبر

بزرگداشت پنج سینماگر در جشنواره فیلم فجر

مراسم بزرگداشت پنج چهره سرشناس سینما در سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر برگزار می شود. به گزارش ستاد خبری سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر، ابراهیم حقیقی طراح و مدیر هنری، عزیزالله حمیدنژاد کارگردان و فیلمنامه نویس، خسرو خسروشاهی صداپیشه، عباس گنجوی تدوینگر و فاطمه معتمدآریا بازیگر، پنج سینماگری هستند که در سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر مراسم بزرگداشتی برای آنان برگزار می شود.

بداهه های «نوبهار» در جشنواره موسیقی فجر

گروه «نوبهار» با دو اجرای بداهه ‎نوازی و گروه نوازی در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر حضور خواهد داشت.بهاره فیاضی سرپرست «نوبهار» برنامه این گروه را در جشنواره موسیقی فجر اعلام کرد و گفت: اجرای ما در این رویداد فرهنگی در دو بخش طراحی شده است که بخش اول اجرا تکنوازی تار و سه تار است که به همراه تنبک نوازی گوهرناز مسائلی در مدت زمان 40 دقیقه اجرا می شود.

مسئولان باید ممیزی ها و سانسورها را کمتر کنند

عباس غزالی بازیگر سریال «مینو» گفت: ممیزی ها و سانسورهایی که مسئولان صدا وسیما برای یک سریال به کار می گیرند جزو مهم ترین دلایلی است که باعث می شود یک سریال نتواند موفق باشد، این مشکل باید حل شود.

اعلام برگزیدگان «چهل سال چهل فیلم»

هیات داوران بخش کوتاه داستانی مسابقه «چهل سال چهل فیلم»، پس از بررسی 21 فیلمنامه منتخب بخش مسابقه، هشت فیلمنامه را برای بررسی سوابق هنری فیلمساز به شورای تولید معرفی کردند.

معرفی نامزدهای گروه ادبیات جشنواره نقد کتاب

نامزدهای گروه ادبیات در بخش های نقدادبی، متون کهن و ادبیات داستانی پانزدهمین دوره جشنواره نقد کتاب معرفی شدند.