آرشیو پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷، شماره ۶۹۷۷
جهان
۱۹

دو خط خبر

■ آناتولی: برلین روزگذشته میزبان نشستی بین المللی برای پشتیبانی از اقدامات صلح سازمان ملل در یمن بود

■ سومریه نیوز: عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در نشست خبری هفتگی پس از نشست هفتگی کابینه گفت، شایعات درباره افزایش نیروهای بیگانه در عراق صحت ندارند.

■ اسپوتنیک: ولادیمیر پوتین، کشورگشایی ناتو در اروپا را تاریخ گذشته خواند و هشدار داد: این مساله تنها باعث بدتر شدن اوضاع و تنش در منطقه می شود.

القدس العربی: محمد البرادعی، مدیر کل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی نسبت به تلاش ها برای تغییر و اصلاحات در قانون اساسی مصر هشدار داد: رژیم های سرکوبگر، حاکمیت قانون اساسی را از بین می برند.

■ هیل: هیچ یک از دموکرات ها دعوت رئیس جمهوری امریکا را برای حضور در نشست کاخ سفید برای گفت وگو به منظور پایان دادن به تعطیلی دولت و تامین اعتبار برای ساخت دیوار مرزی نپذیرفتند.

■ ایسنا: بر اساس گزارش جدید کمیسیون اقتصادی و کارائیب سازمان ملل، فقر شدید در امریکای لاتین به بالاترین حد در 9 سال گذشته رسیده است.

■ هیل: حدود 10 نفر از جمهوریخواهان سنای امریکا بر سر برداشته شدن تحریم ها علیه روسیه سمت وسوی خود را از کاخ سفید جدا کرده اند.

■ رویترز: سه نفر از مقام های ارشد کره شمالی از جمله فرستاده ویژه این کشور در مذاکرات با امریکا قرار است امروز از پکن به واشنگتن بروند.

■ الجزیره: حمله الشباب به هتلی در کنیا در نهایت با 14 کشته به پایان رسید.