آرشیو شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۰۴
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

یمن

خبرگزاری سبانت: در اثر حملات توپخانه ای ائتلاف سعودی و اماراتی به منطقه ای در استان الحدیده، 2 کودک و یک زن کشته و چهار کودک دیگر به شدت زخمی شدند. این حملات پس از آن صورت گرفت که نیروهای وابسته به دولت مستعفی «منصور هادی» تلاش داشتند وارد منطقه شوند اما با مقاومت نیروهای ارتش و انصارالله ناکام ماندند.

آمریکا

جروزالم پست: ارتش آمریکا قصد دارد تا سال 2020، 2 سامانه پدافند موشکی «گنبد آهنین» از رژیم صهیونیستی خریداری کند. ارتش آمریکا از سال 2017 مشغول کار بر روی این سامانه هاست تا آن را به نوعی سامانه پدافندی بومی برای خود تبدیل کرده و از نظامیان آمریکایی مستقر در مناطق دیگر جهان حفاظت کند.

روسیه

راشاتودی: «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفته، انگلیس در حال نابود کردن مدارک مرتبط با پرونده «اسکریپال» است… این اقدام تحریک آمیز و کثیفی از سوی مقامات انگلیس است زیرا روشن است که آنان پیوسته در تلاشند تا آثار این جرم را پنهان کنند و مدارک آن را از بین ببرند.

سرگئی اسکریپال و دخترش، سال گذشته در انگلیس با موادی که لندن مدعی است مواد شیمیایی نظامی بوده، مسموم شدند. انگلیس، روسیه را مسئول مسموم شدن اسکریپال و دخترش می داند.

عربستان

اسپوتنیک: حساب کاربری«العهد الجدید» روز پنج شنبه اعلام کرد، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی برادرش «بندر بن سلمان» را بازداشت و پیش مادرش «فهده آل حثلین» در «ابها» فرستاده است؛ آنها قصری در «ابها» که بیشتر شبیه کاخ است در بازداشت خانگی به سر می برند.

مادر بن سلمان در 2 سال گذشته در بازداشت خانگی به سر می برد.

بحرین

مرآه البحرین: دیده بان حقوق بشر در گزارش سال 2019 خود در مورد شرایط حقوق بشر در جهان اعلام کرد که مسئولان بحرین به سرکوب مخالفان ادامه می دهند و وضعیت حقوق بشر در این کشور وخیم است. همچنین طبق این گزارش بحرین شاهد بازداشت مخالفان، محاکمه و رفتار تحقیر آمیز آنها بوده است.