آرشیو شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۰۴
شهرستان ها
۷

آغاز عملیات اجرایی اصلاح شبکه آبیاری دشت میناب

بندرعباس- خبرنگار کیهان: با حضور استاندار هرمزگان آغاز عملیات اجرایی اصلاح فاز اول شبکه آبیاری دشت میناب آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان در این مراسم گفت: این طرح با هدف اصلاح شبکه فرسوده آبیاری دشت میناب با هزینه اعتبار بالغ بر 400 میلیارد ریال به مساحت 1700 هکتار آغاز شده است.

هوشنگ ملایی افزود: هدف از اجرای این طرح افزایش عملکرد تولید محصولات کشاورزی، جلوگیری از افت سطح آبخوان، کاهش کیفیت آب منابع زیرزمینی و فرونشست زمین، حذف تلفات نشست و تبخیر از شبکه کانال های آبیاری و تحقق برنامه ریزی مناسب با تحویل حجمی آب به کشاورزان است.

وی افزایش راندمان آبیاری از حدود 30 درصد به بیش از 80 درصد با به کارگیری روش های نوین آبیاری، مدیریت بهینه منابع آب و خاک دشت میناب، کمک به احیاء دشت میناب، ارتقاء بهره وری در مصرف آب و همچنین ایجاد ساختار الگوی کشت مناسب منطقه از اهداف دیگر اجرای این عملیات است.

ملایی خاطرنشان کرد: زمان اجرای این عملیات 18 ماه پیش بینی شده است و با اجرای این عملیات 10 هزار نفراز کشاورزان دشت میناب فرصت شغلی خود را حفظ می کنند.

همتی استاندار هرمزگان نیز این خطه را یک ثروت ملی عنوان کرد. وی در جمع مسئولان و کشاورزان شهرستان میناب گفت: ما در میناب مسائل مختلفی را داریم که یکی از مهم ترین آنها مسئله آب است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه از دیرباز شرق هرمزگان منبع تامین آب بخش مرکزی بوده است، افزود: با اجرای عملیات بهره برداری از آب شیرین کن شهرستان بندرعباس نیازی به انتقال آب از شهرستان میناب به بخش مرکزی نخواهد بود.