آرشیو یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۰۵
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* اروپا در برجام بدعهدی کرد، تحریم های جدیدی اعمال می کند، برعلیه مردم ایران اجلاس های ضدایرانی برپا می کند و… آن وقت در داخل عده ای اصرار بر تصویب FATF و توقف برنامه ماهواره ای کشور را دارند. این دقیقا همان خواسته دشمنان و به خاطر ترس از احیای اقتدار ایران اسلامی است.

7472—021

* اتحادیه اروپا برای خروج هر عضو از این اتحادیه یک مجازات سنگین در نظرگرفته است آن وقت در توافق به اصطلاح بین المللی همچون برجام هیچ موردی در خصوص برخورد با نقض کنندگان غربی مطرح نشده است. در عوض، به کشورمان وعده هایی نسیه دادند اما تعهدات ایران را یکجا و بالمره اجرا کردند.

0129—021

* امروز روز توجه بیشتر به دانشمندان هسته ای و فضایی و دیگر عرصه های علم و فن آوری کشور است این فرزندان ایران اسلامی در مدت زمان کوتاهی می توانند عزت و اقتدار از دست رفته را در عرصه های علمی و تکنولوژی به مردم ایران بازگردانند و سد تحریم ها را فرو ریزند.

3061—013

* توقف برنامه های ارسال ماهواره به فضا در طی چند سال گذشته امتیازی بود که دولت به غربی ها داده بود، اگر این مسیر با قوت دنبال می شد الان باید شاهد پرتاب موفق آمیز چند ماهواره به فضا و رفع اشکال های آنها بودیم اما برجام، گویا پیچ و مهره برنامه ماهواره ای کشورمان را هم باز کرده بود.

3885—021

* نوچه های آمریکا در منطقه خبرنگار منتقد آل سعود را قطعه قطعه کردند و حالا ارباب شان اقدام به دستگیری خانم مرضیه هاشمی کرده است، خوی وحشی گری و درندگی این کشورها موجب ناامنی در منطقه و سرتاسر جهان شده است.

4540—021 و 4944—021

* بسیاری از کالاها که از صفر تا صد آن در داخل تولید می شود افزایش قیمت چند برابری داشته است، چرا نظارت دقیقی از ابتدا روی قیمت ها وجود نداشته است؟!

0883—031

* وزارت نفت بابت صدور کارت سوخت برای 2 میلیون نفر متقاضی از دو ماه قبل و هر نفر 14 هزار تومان دریافت کرده است اما تا به امروز خبری از تحویل کارت های سوخت نیست از مسئولین در وزارت نفت تقاضا دارم اطلاع رسانی کنند که دلیل چه بوده است.

0674—021

* شورای شهر تهران باید به مردم اطلاع رسانی کند که چه خدمات ارزشمندی را توانسته است در این مدت به شهروندان ارائه دهد. کاهش رضایت عمومی از شورای شهر از کم کاری این شورا حکایت دارد. این شورا باید پاسخ سوالات مردم را بدهد.

8835—021

* یادداشت های روز روزنامه کیهان بسیار قابل فهم برای همه اقشار است و در برگیری اجتماعی دارد و سعی بر تقویت جناح خاصی ندارد این از مردمی و انقلابی بودن کیهان است که خوشمان می آید.

8807—021

* خودروسازان ملی! متاسفانه با بی انصافی 30 سال هزینه های سنگینی را بر کشور و مردم تحمیل کردند! هم اکنون نیز به طور مستمر خودروی مونتاژ را به چند برابر قیمت واقعی در فضای انحصار و سکوت دستگاه های نظارتی تحمیل و اعصاب جامعه را خرد و نظام اقتصادی را مختل می کنند. آیا نباید با این روند غلط ومفسده انگیز برخورد شود؟

عبداللهی

* با توجه به اعلام قیمت خودروها، لطفا نرخ اسقاط خودروهایی که قبلا 5 میلیون اعلام شده بود را افزایش دهند. چرا که این نرخ متعلق به بیش از یک دهه است. در ضمن مبلغ وام را هم از 20 میلیون به دو برابر افزایش دهند تا تبدیل تاکسی های فرسوده به نو برای دارندگان امکان پذیر باشد. بسیاری از رانندگان طبق قیمت های قبلی درمانده بودند وای به قیمت های جدید!

یک هم وطن راننده تاکسی

* بیمه تکمیلی فرهنگیان از 27 هزار تومان به 69 هزار تومان افزایش یافته است. متاسفانه نه وزیر و نه هیچ مسئول دیگر پاسخگو نیستند.

0142—0913

* از نیروی انتظامی و شهرداری منطقه 15 به خاطر جمع آوری معتادان از پایانه خاوران صمیمانه تشکر می کنیم.

جمعی از رانندگان پایانه خاوران

* از رئیس جمهور و رئیس بانک مسکن درخواست می کنم تکلیف ما سپرده گذاران صندوق پس انداز یکم زوجین بانک مسکن را روشن کنند. با 160 میلیون وام با این رشد قارچ گونه قیمت مسکن در اثر بی کفایتی وزیر سابق، نمی توان در تهران مسکنی خرید. سپرده های ما در بانک هر روز بی ارزش تر می شود. تاکی می خواهند به ناامید کردن جوانان ادامه دهند؟

2470—0912

* وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی زمان واریز بسته حمایتی بیمه شدگان مشاغل آزاد تامین اجتماعی را اعلام کند.

8139—0921

* ما کارگران تاکسیرانی چه گناهی مرتکب شده ایم که از زمان روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، سایت بیمه را بسته اند و بر مشکلات ما افزوده اند؟ به کجا باید شکایت خود را طرح و ارایه دهیم؟!

یک تاکسیران اهوازی

* از زمانی که کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت صدقات روزانه و سایر کمک های مالی را به صورت پیامکی راه اندازی کرده است، مدت زمان زیادی گذشته، اما هنوز عده ای نسبت به این موضوع آگاهی ندارند و صندوق های بدون شماره پیامک در هر استان و شهرستان در معابر دیده می شود. لطفا مسئولان امر شماره پیامکی صدقات و برچسب نحوه پرداخت پیامکی را بر روی صندوق های صدقات بچسبانند.

6263—0938

* شاید همه تعجب کنند ولی واقعیت این است که ایرانسل در تهرانسر غربی کنار پایتخت آنتن دهی ندارد.

2696—0912

* دو سال است که برای احقاق حقوق خود هرچه پیگیری می کنیم نتیجه ای نمی گیریم. دو سال پیش در پالایشگاه نفت ستاره در شرکت سی ساکو- کارگاه فرادت کار کردیم ولی هیچ گونه حقوق و مزایایی دریافت نکردیم. واقعا به علت عدم دریافت این حقوق به وضع فلاکت باری افتاده ایم (اقساط عقب افتاده، اجاره بها و قرض و…) از مسئولان امر درخواست رسیدگی عاجل دارم.

1532—0917

* برای قطع شدن ارسال پیامک های تبلیغاتی ایرانسل هر کاری که شما بگویید انجام داده ام و به ستوه آمده ام.

8717—0936

* متاسفانه مخابرات به حرف مشترکانش هیچ اهمیتی نمی دهد فقط به قراردادهایی که با کانال های تلگرامی بسته اهمیت می دهد. مجبور شدم به خاطر کانال هایی که مخابرات اجازه (joint) مستقیم می دهد، کانال خود را حذف کنم!

3384—0917

* از مسئولان امر درخواست می شود نسبت به آسفالت خیابان شهدای غواص فاز 4 و محله 4 اهتمام ورزند. سه سال است انتظار می کشیم ولی تا به حال محقق نشده است!

5233—0912

* در روستای گالشکلام در یک کیلومتری شهر چمخاله استان گیلان اگر بخواهیم در داخل منزل تغییری ایجاد بکنیم به بهانه اینکه قانون شهر و شهرداری حاکم است مبلغ ده تا پانزده میلیون تومان پول می گیرند، می خواهم بعد از بازنشستگی تهران را ترک کرده و به روستا برگردم ولی با این سنگ اندازی ها نمی شود.

جواد جانعلی زاده

* از متولیان ستاد تنظیم بازار مصرانه تقاضامندم با برقراری ثبات قیمت ها به متخلفان طمع کار اجازه افزایش قیمت به صورت خودسرانه و نامعقول را ندهند. امیدوارم با قاطعیت بیشتر دستگاه قضایی جلوی فشار اقتصادی که زمینه ساز فشارهای روحی و جسمی مردم است گرفته شود.

5463—0938