آرشیو یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۰۵
اقتصادی
۴

توزیع پرتقال شب عید آغاز شد

بارگیری و حمل پرتقال استان مازندران به مقصد استان های سراسر کشور، در چارچوب طرح تنظیم بازار میوه روزهای پایانی سال و شب عید آغاز شده است.

ساری- خبرنگار کیهان: 30 هزار تن پرتقال تامسون شمال و 10 هزار تن والنسیای جنوب با 20 درصد ذخیره احتیاطی توسط شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی کشور و با مدیریت اجرایی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، تامین و در روزهای پایانی سال با نظارت کمیته های راهبردی استانی توزیع می شود.معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از ذخیره سازی 1100 تنی سیب و پرتقال شب عید در استان مازندران خبر داد.محمدتقی شکوهی گفت: 40 هزار تن سهمیه پرتقال برای تنظیم بازار شب عید در کشور در نظر گرفته شده که از این میزان 30 هزار تن سهم مازندران و 10 هزار تن سهم پرتقال های جنوب است.

وی ادامه داد: سهمیه ذخیره سازی پرتقال در مازندران 500 تن و سیب 600 تن در نظر گرفته شد که عملیات ذخیره سازی در استان در حال انجام است.معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران سقف قیمت هر کیلوگرم پرتقال را 3 هزار و 100 تومان اعلام کرد.

شکوهی اظهار کرد: هیچ گونه نگرانی در تامین میوه شب عید وجود ندارد و توان ذخیره سازی در استان نشان می دهد امسال کمبود و نگرانی در تامین میوه شب عید مردم نداریم و حمل آنها از روز 27 دی ماه جاری به مقصد 22 استان کشور آغاز شده است.